کد مطلب: 22220
  تاریخ انتشار:  1401/08/18 - 12:01


بیش از ۲۷ میلیون کودک در جهان در معرض سیل ویرانگر

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد: بیش از ۲۷ میلیون کودک در دنیا در معرض خطر وقوع سیلاب‌های ویرانگر هستند.

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد: بیش از ۲۷ میلیون کودک در دنیا در معرض خطر وقوع سیلاب‌های ویرانگر هستند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، وقوع سیل شدید و ویرانگر زندگی دستکم ۲۷.۷ میلیون کودک را در ۲۷ کشور سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده و تعداد کودکانی که در کشورهایی همچون چاد، گامبیا، پاکستان و شمال شرق بنگلادش تحت تاثیر سیل قرار گرفته اند، بالاترین میزان طی ۳۰ سال گذشته بوده است.

صندوق کودکان ملل متحد روز گذشته (سه‌شنبه) همزمان با ادامه نشست آب و هوایی سازمان ملل موسوم به COP۲۷، هشدار داد اکثریت قابل توجهی از کودکان آسیب ‌دیده از آسیب‌ پذیرترین افراد هستند و وقوع حوادث ناگهانی، توانایی دولت‌ها و جامعه بین‌المللی را برای پاسخ‌گویی به نیازهای آنان تحت فشار قرار داده است.

با توجه به اینکه میلیون‌ها کودک در معرض خطر شدید گرسنگی، بیماری، استثمار و مرگ هستند، یونیسف از نمایندگان حاضر در نشست COP۲۷ درخواست کرد تا برای محافظت از کودکان در برابر اثرات مخرب تغییرات اقلیمی به تامین بودجه متعهد باشند.

صندوق کودکان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد: در سال جاری وقوع سیل‌ به گسترش بیشتر عوامل موثر در مرگ و میر کودکان مانند سوء تغذیه، مالاریا، وبا و اسهال دامن زده و پیامدهای ناشی از سیل اغلب برای کودکان از حوادث شدید آب و هوایی کشنده‌تر است. در پاکستان، بیش از یک کودک از هر ۹ کودک زیر پنج سال که در مراکز بهداشتی مناطق سیل زده سند و بلوچستان بستری شده اند، از سوء تغذیه شدید رنج می برند.

در سودان جنوبی نیز ۹۵ سایت تغذیه تحت حمایت یونیسف تحت تاثیر سیل قرار گرفته‌اند که ارائه خدمات و پیشگیری از سوء تغذیه به ۹۲ هزار کودک را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان ملل، همچنین برآوردها حاکی از آن است که در ماه‌های اخیر ۸۴۰ هزار کودک بر اثر وقوع سیل در نیجریه آواره شده اند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی