کد مطلب: 22213
  تاریخ انتشار:  1401/08/17 - 12:11


مرگ ۱۵ هزار نفر در اروپا به خاطر گرما در ۲۰۲۲

خشکسالی تاریخی، اروپا را به کمبود محصولات کشاورزی دچار کرده است و آتش‌سوزی در مناطق وسیعی، فشار شدیدی بر شبکه برق این قاره وارد کرده است.

سازمان جهانی بهداشت در گزارش روز گذشته (دوشنبه) خود اعلام کرد که از ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی تاکنون دست‌کم ۱۵ هزار نفر در اروپا به دلیل شرایط آب‌وهوایی گرم جان خود را از دست داده‌اند و اسپانیا و آلمان وخیم‌ترین وضعیت را در بین کشورهای اروپایی داشته‌اند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، دوره سه ماهه از ژوئن تا اوت ۲۰۲۲، گرم‌ترین دوره در اروپا از زمان آغاز ثبت رکوردهای دما بود و دمای فوق‌العاده بالا منجر به بدترین خشکسالی شد که این قاره از زمان قرون وسطی شاهد آن بوده است.

مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: بر اساس داده‌های کشورها که تاکنون ارائه شده است، تخمین زده می‌شود که دست‌کم ۱۵ هزار نفر به دلیل گرما در سال ۲۰۲۲ جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایندیپندنت، خشکسالی تاریخی، اروپا را به کمبود محصولات کشاورزی دچار کرده است و آتش‌سوزی در مناطق وسیعی، فشار شدیدی بر شبکه برق این قاره وارد کرده است.

امواج گرمایی پی‌درپی بین ماه‌های ژوئن و ژوییه که به بروز دمای بالای ۴۰ درجه سانتیگراد در بریتانیا برای نخستین بار انجامید، در مجموع باعث حدود ۲۴ هزار مرگ در اروپا شد.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید: استرس گرمایی، زمانی که بدن نمی‌تواند خود را خنک کند، عامل اصلی مرگ‌های مرتبط با آب‌وهوا در منطقه اروپا است. دمای شدید می‌تواند خطری برای افرادی باشد که به بیماری مزمن قلبی، مشکلات تنفسی و دیابت دچارند.

در این بیانیه همچنین تاکید می‌شود که اگر اقدام جدی صورت نگیرد، افزایش امواج گرمایی و دیگر تغییرات آب‌وهوایی شدید در دهه‌های آینده منجر به بیماری‌ها و مرگ‌ومیر بیشتری خواهد شد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان