کد مطلب: 22205
  تاریخ انتشار:  1401/08/16 - 11:52


چگونه کشاورزی بدون آب امکان‌پذیر است؟

باغبانی، بدون آب امکان‌پذیر است و به حفظ آب محیط‌زیست کمک خواهد کرد. علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب، این روش می‌تواند در هزینه، زمان و تلاش شما نیز صرفه‌جویی کند.

باغبانی، بدون آب امکان‌پذیر است و به حفظ آب محیط‌زیست کمک خواهد کرد. علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب، این روش می‌تواند در هزینه، زمان و تلاش شما نیز صرفه‌جویی کند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، شاید در نظر شما باغبانی بدون آب غیرمعمول به نظر برسد اما امکان‌پذیر است البته نه تنها ممکن است بلکه یک راه عالی برای پایدار زیستن و حفظ آب محسوب می‌شود.

در حالی که مزایای زیست محیطی همیشه مهم هستند، باغبانی بدون آب یا با کمترین میزان آب ممکن، روشی است که به دلایل عملی قابل اجراست. با شیوع خشکسالی، دانستن این مهارت می‌تواند فوق‌العاده مفید باشد. وقتی به چیزهای اصلی که یک گیاه برای رشد نیاز دارد فکر می‌کنید، احتمالاً آب و نور خورشید در بالای فهرست قرار می‌گیرند.

برای کشاورزی بدون آب باید به موارد مختلف از جمله خاک مورد استفاده، گیاهان انتخابی همچنین نحوه مراقبت از آنها توجه کنید.

برای باغبانی بدون آب، باید هر چیز کوچکی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، زمانی از سال که برای کاشت انتخاب می‌کنید می‌تواند بر باغ شما تأثیر بگذارد. این مطلب توضیح می‌دهد که شروع باغبانی در فصل‌های مرطوب‌تر می‌تواند به گیاهان در اولین شروع ریشه‌دهی کمک کند.

تصمیم‌گیری در مورد گیاهانی که انتخاب می‌کنید، بسیار مهم است. گیاهان بومی و گیاهان مقاوم به خشکی بهترین گزینه‌های شما خواهند بود. گیاهان مقاوم به خشکی مانند کاکتوس‌ها و ساکولنت‌ها در یک باغ کم آب رشد می‌کنند اما متأسفانه، همه نمی‌توانند آن‌ها را در حیاط خلوت خود پرورش دهند.

گل‌های مخروطی نیز می‌توانند در بسیاری از مکان‌ها رشد و آب‌وهوای خشک را تحمل کنند.

نوع خاکی که برای باغبانی بدون آب استفاده می‌شود حائز اهمیت است. استفاده از کمپوست به دلیل توانایی آن در حفظ آب به نفع شما خواهد بود. مالچ‌کردن خاک نیز کمک‌کننده است.

مزیت آشکار این نوع کشاورزی، صرفه‌جویی در مصرف آب  است که نباید نادیده گرفته شود. صرفه‌جویی در آب بسیار مهم است زیرا ما یک منبع نامحدود برای استفاده همیشه و همیشه نداریم.

 گزارش‌ها نشان می‌دهند که خشکسالی‌ها به دلیل تغییرات آب‌وهوایی فراگیرتر می‌شوند. داشتن مهارت‌های باغبانی لازم کنونی می‌تواند فشار این مورد را در آینده کاهش دهد.

مراقبت از باغ می‌تواند هزینه‌بر باشد، به خصوص اگر هر روز کل باغ خود را آبیاری کنید. طبق گفته دانشگاه کالیفرنیا، یک باغ به‌طور متوسط حدود ۲۰ گالن آب در هفته مصرف می‌کند و هنگامی که هوا در تابستان، گرم‌تر می‌شود، مقدار آن افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط طبیعی