کد مطلب: 22159
  تاریخ انتشار:  1401/08/07 - 12:27


احتمال قطع آب در ۳ ایالت غربی آمریکا

مقامات آمریکایی از احتمال قطع آب در سه ایالت غربی کشور به منظور حفاظت از رودخانه کلرادو خبر دادند.

مقامات آمریکایی از احتمال قطع آب در سه ایالت غربی کشور به منظور حفاظت از رودخانه کلرادو خبر دادند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، دولت ایالات متحده روز گذشته (جمعه) هشدار داد: ممکن است برای محافظت از رودخانه کلرادو و دو مخزن اصلی آن در برابر استفاده بیش از حد آب، خشکسالی و تغییرات آب و هوایی، آب در سه ایالت کالیفرنیا، آریزونا و نوادا قطع شود.

مقامات ایالات متحده به سه طرح احتمالی اشاره کرده و اظهار داشتند: اولین طرح اعمال محدودیت و کاهش مصرف، دیگری اختیار دادن به ایالت‌های غربی برای اجرایی کردن طرح کاهش مصرف و گزینه سوم عدم اقدام برای حفاظت از رودخانه که گزینه محتمل نیست.

اقدامات پیشنهادی مقامات آمریکا علاوه بر حفاظت از منابع آب آشامیدنی، ممکن است تولید برق آبی در دو مخزن بزرگ کشور را نیز حفظ کند.

پیش از این نیز در اواسط ماه اوت مهلتی برای هفت ایالت غربی آمریکا تعیین شده بود تا در مورد کاهش مصرف آب مذاکره کنند یا احتمالا با محدودیت‌های اجباری و قطعی آب مواجه خواهند شد. زمانیکه این مهلت تمام شد، مقامات فدرال به ایالت‌ها فرصت بیشتری دادند تا به توافقی برسند که بر تامین آب ۴۰ میلیون نفر تاثیر می گذارد. در حالیکه مقامات فدرال هنوز دستیابی به راه حل از طریق مذاکره را ترجیح می‌دهند، به نظر می‌رسد که این زمان رو به اتمام است.

"دب هالند" وزیر کشور ایالت متحده گفت: ما متعهد به انجام اقدامات فوری و قاطع برای محافظت از سیستم رودخانه کلرادو و همه افرادی هستیم که به آن وابسته هستند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان