کد مطلب: 22153
  تاریخ انتشار:  1401/08/06 - 11:53


بارش‌های سیل‌آسا در جنوب فیلیپین کشته داد

در پی بارندگی‌های سیل‌آسای شبانه در تعدادی از شهرهای استان "ماگوئیندانائو" واقع در جنوب این کشور، دست کم ۱۳ نفر تا روز جمعه جان باخته و عده زیادی نیز ناپدید شده‌اند.

مقام محلی فیلیپین تایید کردند: در پی بارندگی‌های سیل‌آسای شبانه در تعدادی از شهرهای استان "ماگوئیندانائو" واقع در جنوب این کشور، دست کم ۱۳ نفر تا روز جمعه جان باخته و عده زیادی نیز ناپدید شده‌اند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، رئیس اداره کاهش خطر و مدیریت بلایای استان ماگوئیندانائو گفت که قربانیان بر اثر غرق شدن یا رانش زمین جان خود را از دست داده‌اند. این دفتر همچنان در حال ارزیابی شرایط در مناطق سیل زده است.

رسانه‌های محلی گزارش دادند که بارش شدید باران مربوط به توفان استوایی موسوم به Nalgae است که انتظار می‌رود در روز یکشنبه آتی به جزیره اصلی "لوزون" واقع در شمال این کشور برسد.

همچنین بر اساس گزارش "اداره خدمات اتمسفر، ژئوفیزیک و نجوم فیلیپین"، پیش‌بینی می‌شود که Nalgae امروز (جمعه) به یک توفان شدید استوایی تبدیل شود و شدت آن در روز شنبه نیز تا حد یک توفان حاره‌ای چرخنده (تیفون) افزایش یابد.

فیلیپین یکی از کشورهایی است که بیشترین بلایای طبیعی را در سراسر جهان تجربه می‌کند که عمدتا به دلیل قرار گرفتن آن در حلقه آتش اقیانوس آرام و کمربند توفان اقیانوس آرام است. این کشورِ مجمع الجزایری، به طور متوسط سالانه ۲۰ توفان را تجربه می کند که برخی از آنها شدید و ویرانگر هستند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان