کد مطلب: 22142
  تاریخ انتشار:  1401/08/03 - 12:42


گردباد در بنگلادش قربانی گرفت

به گفته مقامات بنگلادش، گردباد امروز (سه شنبه) سواحل این کشور را درنوردید و منجر به کشته شدن دستکم ۹ نفر، تخریب خانه ها، سقوط درختان و قطعی برق شد.

به گفته مقامات بنگلادش، گردباد امروز (سه شنبه) سواحل این کشور را درنوردید و منجر به کشته شدن دستکم ۹ نفر، تخریب خانه ها، سقوط درختان و قطعی برق شد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،
قبل از وقوع این گردباد موسوم به "سیترانگ" مقامات محلی اقدام به تخلیه ساکنان منازل کردند که به کاهش تلفات ناشی از این حادثه کمک کرده با این حال تاکنون گزارشی کامل از میزان خسارات و تلفات این گردباد در دست نیست. همچنین گردباد و توفان منجر به وقوع سیل در مناطق ساحلی کم ارتفاع شده است.

به گفته مقامات، خطوط برق و تلفن تا حد زیادی قطع شده و مناطق ساحلی در تاریکی فرو رفته است. بیشتر قربانیان این حادثه نیز بر اثر سقوط درختان جان خود را از دست دادند.

گزارش‌ها حاکیست که بارش شدید باران در خیابان‌های "داکا"، پایتخت این کشور منجر به جاری شدن سیلاب و اختلال در رفت و آمد وسایل نقلیه شده است. این گردباد همچنین ایالت "بنگال غربی" واقع در شرق هند را تحت تأثیر قرار داده است.

جنوب آسیا در سال های اخیر شاهد افزایش شرایط نامساعد جوی بوده که باعث خسارات گسترده ای شده است. در همین حال کارشناسان محیط زیست هشدار می دهند که تغییرات آب و هوایی می تواند منجر به وقوع فجایع بیشتری به ویژه در مناطق پرجمعیت مثل بنگلادش شود.

یکی از مقامات بنگلادش در این باره گفت: در سال جاری میلادی (۲۰۲۲) شرایط اضطراری آب و هوایی ایجاد شده مانند سیل و خشکسالی در مقیاسی که قبلاً هرگز مشاهده نشده بود، رخ داده است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان