کد مطلب: 22121
  تاریخ انتشار:  1401/07/28 - 13:22


انرژی‌ تجدیدپذیر ناجی زمین می‌شود؟

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که انتشار جهانی دی اکسیدکربن در سال جاری به دلیل انرژی‌های تجدیدپذیر کمتر از یک درصد رشد کرده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که انتشار جهانی دی اکسیدکربن در سال جاری به دلیل انرژی‌های تجدیدپذیر کمتر از یک درصد رشد کرده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)
به نقل از رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) گفت: انتظار می‌رود انتشار دی‌اکسید کربن جهانی ناشی از سوزاندن سوخت‌های فسیلی در سال جاری کمتر از یک درصد افزایش یابد زیرا گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر و وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) بر تقاضای زغال‌ سنگ غلبه کرده است.

این آژانس در گزارشی اعلام کرد که انتشار گاز دی‌اکسیدکربن در مسیر افزایش نزدیک به ۳۰۰ میلیون تنی به ۳۳.۸ میلیارد تن در سال جاری رسید که افزایشی بسیار کمتر از جهش آنها به میزان دو میلیارد تن در سال ۲۰۲۱ است.

این افزایش در سال جاری ناشی از تولید برق و بخش هوانوردی بوده زیرا سفرهای هوایی از پایین‌ترین سطح همه‌گیری بهبود یافته است.

در حالی که با افزایش تقاضای زغال سنگ کشورها به دلیل افزایش قیمت گاز(به دلیل جنگ در اوکراین) می‌توانست افزایش بیشتری داشته باشد اما استقرار انرژی‌های تجدیدپذیر و خودروهای برقی این افزایش را مهار کرده است.

فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی گفت: بحران جهانی انرژی ناشی از حمله روسیه به اوکراین، تلاش بسیاری از کشورها را برای استفاده از منابع انرژی دیگر برای جایگزینی گاز طبیعی برانگیخته است.

وی افزود: خبر دلگرم‌کننده این است که خورشید و باد بخش زیادی از شکاف را پر می‌کنند و افزایش استفاده از زغال سنگ، نسبتاً کوچک و موقتی به نظر می‌رسد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان