کد مطلب: 22109
  تاریخ انتشار:  1401/07/25 - 13:06


کشف سطح بالایی از زباله‌های رادیواکتیو در دبستانی در آمریکا

مهمترین یافته این بررسی، کشف ذرات رادیواکتیو در داخل مدرسه بوده که بلعیدن یا استنشاق آن می‌تواند منجر به آسیب‌های بیولوژیکی در افراد شود.

رسانه‌های آمریکایی از کشف سطح بالایی از زباله‌های رادیواکتیو در دبستانی در شهر "سنت لوئیس" واقع در ایالت میزوری خبر دادند که در چند کیلومتری تاسیسات فرآوری اورانیوم برای تولید اولین سلاح هسته‌ایِ آمریکا واقع است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، بنابر اعلام رسانه‌ها، این مدرسه در منطقه‌ای واقع در چند کیلومتری محل کارخانه‌ای قرار دارد که در دوران جنگ جهانی دوم برای اولین بمب‌های هسته‌ای آمریکا، اورانیوم فرآوری می‌کرد.

نتایج بررسی‌های اخیر روی نمونه خاک و گرد و غبار داخل و اطراف این مدرسه نشان داد که زباله‌های رادیواکتیو ۲۲ برابر بیشتر از سطح مورد انتظار در خاک محوطه بازی مدرسه وجود دارد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، همچنین در بررسی‌های انجام شده سطح بالایی از رادیواکتیو در نمونه خاک گرفته شده از زمین بسکتبال مدرسه، آشپزخانه و سالن بدنسازی پیدا شد.

مهمترین یافته این بررسی، کشف ذرات رادیواکتیو در داخل مدرسه بوده که بلعیدن یا استنشاق آن می‌تواند منجر به آسیب‌های بیولوژیکی در افراد شود.

این گزارش تاکید می‌کند: گروه کارشناسان ارتش آمریکا که مسئولیت پاکسازی مناطق از بقایای برنامه‌های اولیه ساخت تسلیحات اتمی در آمریکا را بر عهده دارد در بررسی‌های پیشین خود از این محل در سال ۲۰۱۸ میلادی، نمونه‌برداری‌ها را در فاصله حدود ۹۰ متری ‌از مدرسه انجام داده‌اند و فواصل نزدیک‌تر و داخل مدرسه را بررسی نکرده بودند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان