کد مطلب: 22076
  تاریخ انتشار:  1401/07/18 - 14:48


اجرای عملیات آبخیزداری در شهرستان پردیس

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از اجرای عملیات آبخیزداری در سطح حوزه آبخیز کمرد با اعتباری بالغ بر ۲۳۰۰۰ میلیون ریال خبر داد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از اجرای عملیات آبخیزداری در سطح حوزه آبخیز کمرد با اعتباری بالغ بر ۲۳۰۰۰ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، محمد فرامرز  با اشاره به تخصیص ۲۳۰۰۰ میلیون ریال برای عملیات آبخیزداری در سطح حوزه آبخیز کمرد گفت: حوزه آبخیز کمرد با مساحت ۷۸.۳۸۳۶ هکتار در شمال شرق استان تهران و در شهرستان پردیس قرار دارد که در ۲۵ کیلومتری شهر تهران و شهر پردیس داخل محدوده این حوزه آبخیز واقع شده است.

وی افزود: توسعه و گسترش شهر پردیس از یک سو و بالا بودن شیب متوسط حوزه آبخیز، بالا بودن میزان فرسایش خاک حوزه همچنین عدم نفوذپذیری رواناب در حوزه به دلیل وجود سازندهای زمین‌شناسی غیرقابل نفوذ در این حوزه آبخیز از سوی دیگر، سبب ضرورت و لزوم توجه بیش از پیش به این محدوده شده است. از این رو این حوزه آبخیز در سال ۱۳۹۷ توسط یکی از شرکت های مهندسین مشاور مورد مطالعه تفصیلی - اجرایی قرار گرفت که ماحصل این مطالعه ارائه برنامه‌های مکانیکی، بیولوژیک و مدیریتی در سطح حوزه آبخیز بوده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در ادامه گفت: به همین منظور از محل اعتبارات ملی سال ۱۴۰۰ جهت اجرای بخشی از برنامه‌های پیشنهادی در حوزه آبخیز بر حسب اولویت، ۲۳۰۰۰ میلیون ریال اعتبار جهت اجرای عملیات آبخیزداری در سطح حوزه آبخیز کمرد مصوب شد و در شش ماه نخست سال جاری به حجم، ۲۵۰۰ مترمکعب عملیات اجرایی در سطح حوزه آبخیز کمرد اجرا شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران فرامرز در پایان اظهارکرد: هدف اصلی اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه آبخیز کمرد، کنترل رواناب، جلوگیری از تخریب حوزه و کنترل فرسایش و رسوب است. با توجه به موارد ذکر شده در فوق اجرای این عملیات سبب افزایش پوشش طبیعی و به تبع آن افزایش تاج پوشش، افزایش میکروارگانیزم‌ها، ماده آلی خاک و عملیات مکانیکی شده است و می‌توان از میزان فرسایش و رواناب منطقه تا حد زیادی کاست.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب