کد مطلب: 22074
  تاریخ انتشار:  1401/07/17 - 15:51


اهمیت تداوم تلاش‌ها برای مدیریت توفان‌های گرد و غبار

مدیرکل فائو و سرپرست سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور بر اهمیت تداوم تلاش‌ها برای مدیریت چالش‌های ناشی از توفان‌های ماسه و گرد و غبار از طریق همکاری‌های منطقه‌ای تاکید کردند.

مدیرکل فائو و سرپرست سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور بر اهمیت تداوم تلاش‌ها برای مدیریت چالش‌های ناشی از توفان‌های ماسه و گرد و غبار از طریق همکاری‌های منطقه‌ای تاکید کردند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، چو دونگ یو - مدیر کل سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) - در حاشیه بیست و ششمین نشست کمیته جنگلداری فائو(COFO۲۶) که از تاریخ ۱۱ تا ۱۵ مهر ماه سال جاری در مقر فائو در رم ایتالیا برگزار شد - دردیدار با  دکتر عباسعلی نوبخت - معاون وزیر جهاد کشاورزی و سرپرست سازمان منابع طبیعی جمهوری اسلامی ایران - بر ادامه حمایت فائو از فرآیند سیستم کشاورزی در جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و به‌طور ویژه به همکاری مستمر با سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری جمهوری اسلامی ایران برای تسریع سرمایه‌گذاری‌ها و اقدامات به منظور افزایش تاب‌آوری بخش کشاورزی در برابر طوفان های ماسه و گرد و غبار اشاره کرد.

نوبخت در این دیدار نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های مستمر فائو از بخش کشاورزی و منابع‌ طبیعی ایران، چکیده‌ای از تلاش‌های جاری و مستمر جمهوری اسلامی ایران در راستای پیشبرد و اعمال جنگلداری تاب‌آور در برابر تغییرات اقلیمی و برنامه‌های مدیریت آب پایدار به عنوان بخشی از سیستم کلی مدیریت جنگل‌های کشور ایران را ارائه کرد.

بر اساس این گزارش مدیرکل فائو و سرپرست سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور بر اهمیت تداوم تلاش‌ها برای مدیریت چالش‌های ناشی از طوفان‌های ماسه و گرد و غبار از طریق همکاری‌های منطقه‌ای و رویکردهای مبتنی بر علم که تبادل دانش، داده‌ها و ارائه بهترین شیوه‌ها را تسهیل می‌کند، تاکید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور، نوبخت در دیدارهای جداگانه‌ای با هیأت‌های کشورهای روسیه، چین و ترکیه دیدار و گفت و گو کرده و راهکارهای همکاری دوجانبه مورد بررسی قرار گرفته است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری