کد مطلب: 22070
  تاریخ انتشار:  1401/07/16 - 17:25


کاهش ۴۰ درصدی جمعیت نهنگ‌ها در آب‌های آمریکای شمالی

این کاهش جمعیتِ نهنگ های خاکستری می تواند ناشی از چندین عامل از جمله تغییرات محیطی باشد که منابع غذایی آنها را به خطر انداخته است.

بر اساس داده‌های تحقیقات انجام شده در ایالات متحده که روز گذشته (جمعه) منتشر شد، جمعیت نهنگ‌های خاکستری که در امتداد سواحل اقیانوس آرام آمریکای شمالی مهاجرت می‌کنند، نسبت به سال ۲۰۱۶ میلادی تقریباً ۴۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، همچنین نهنگ های خاکستری در سال جاری میلادی (۲۰۲۲)، کمترین میزان زاد و ولد را داشته‌اند.

اداره ملی تحقیقات اقیانوسی و جوی آمریکا (NOAA) در این باره گفت: کاهش ۳۸ درصدی جمعیت این نهنگ ها از ۲۷ هزار قطعه در سال ۲۰۱۶ به ۱۶ هزار و ۶۵۰ نهنگ در سال جاری میلادی، هرچند شبیه به نوسانات قبلی است با این حال توجه بیشتری را می طلبد.

به گفته کارشناسان، این کاهش جمعیتِ نهنگ های خاکستری می تواند ناشی از چندین عامل از جمله تغییرات محیطی باشد که منابع غذایی آنها را به خطر انداخته است.

یکی از کارشناسان اداره ملی تحقیقات اقیانوسی و جوی آمریکا نیز در اظهار نظری که این یافته‌ها را اعلام می‌کند، گفت: با توجه به کاهش مداوم تعداد نهنگ های خاکستری از سال ۲۰۱۶، ما می بایست جمعیت آن ها را به دقت زیر نظر داشته باشیم تا بفهمیم چه چیزی ممکن است باعث این روند شود.

بر اساس گزارش اداره ملی تحقیقات اقیانوسی و جوی آمریکا، تعداد زیادی از ۶۰۰ لاشه نهنگی که از سال ۲۰۱۹ میلادی تا امسال در سواحل پیدا شده اند، دچار سوءتغذیه بوده اند اگرچه برخی از آنها نیز به دلایل دیگری مانند برخورد قایق یا حملات نهنگ‌های قاتل تلف شده بودند.

همچنین کاهش کلیِ جمعیت در میان نهنگ‌های خاکستری در ساحل غربی با کاهش تولید مثل آنها همزمان است.

نهنگ خاکستری گونه‌ای نهنگ است که طول آن به ۱۶ متر و وزن آن به ۳۶ تن می‌رسد و بین ۵۰-۶۰ سال عمر می‌کند.

نهنگ‌های خاکستری بیشترین مسافت مهاجرت در میان پستانداران زمین را می‌پیمایند و در سال، مسافتی برابر با ۲۱ هزار کیلومتر را طی می‌کنند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان