کد مطلب: 22023
  تاریخ انتشار:  1401/06/30 - 15:56


کارخانه سیمان تهران الگوی تولید انرژی از پسماند باشد

جامعه دانشگاهی نگاه ویژه‌ای به RDF( تولید انرژی از پسماند) دارد و باید کارگروه ویژه‌ای برای آن تعریف شود. کارخانه سیمان تهران در این خصوص پیشگام است و باید الگوی سایر کارخانه ها باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اهمیت بالای موضوع تولید انرژی از پسماند گفت: باید کارگروه ویژه‌ای برای تولید انرژی از پسماند تعریف شود و کارخانه سیمان تهران که در این موضوع پیشگام است باید الگوی سایر کارخانه‌ها باشد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)
، علی سلاجقه در سی و هفتمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند که با حضور اعضای کارگروه روز چهارشنبه (۳۰ شهریورماه)  در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، با اشاره به انتظار مردم از کارگروه ملی پسماند گفت: مردم از کارگروه ملی پسماند انتظار خروجی مناسب و توقع اتفاقات مثبت در خصوص مدیریت پسماندهای کشور را دارند.

وی ادامه داد: جامعه دانشگاهی نگاه ویژه‌ای به RDF( تولید انرژی از پسماند) دارد و باید کارگروه ویژه‌ای برای آن تعریف شود. کارخانه سیمان تهران در این خصوص پیشگام است و باید الگوی سایر کارخانه ها باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه معاونت آموزش سازمان حفاظت محیط زیست نقش مهمی در مدیریت پسماند دارد، گفت: معاونت آموزش سازمان حفاظت محیط‌زیست در این خصوص با ۵۰ سمن تخصصی همکاری داشته است. سایر دستگاه‌های دخیل در حوزه پسماند نیز با سمن‌ها همکاری دارند و نیاز به یکپارچگی سمن‌ها است. سمن‌ها با دیدن دستگاه‌ها در کنار خود انگیزه برای ادامه فعالیت خود خواهند داشت.

در ادامه این کارگروه ایرج حشمتی با اشاره به اصل۵۰ قانون اساسی اظهار کرد: در بحث مدیریت پسماند در کنار دستگاه‌ها که بر اساس قانون وظایف خود را انجام می‌دهند، نقش سمن‌ها نیز بسیار مهم است چراکه این سمن‌ها باعث تغییر رفتار و نگرش مردم در رابطه با پسماند می‌شوند و تا زمانی که این تغییر نگرش ایجاد نشود، قوانین حوزه پسماند جاری و ساری نخواهند شد.

سرپرست معاونت انسانی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: درخواست ما از همه دستگاه‌ها این است که اگر برای همکاری با سمن‌ها در حوزه مدیریت پسماند، اعتباراتی  را در اختیار دارند، این موضوع را با ادارات محیط زیست استانی هماهنگ کنند تا در یک مسیر واحد با سمن‌ها همکاری شود.

حشمتی با تاکید بر اینکه در برخی از نقاط کشور دیگر محلی برای دفن زباله نداریم، گفت: زمانی که از وزارت نیرو استعلام می‌گیریم که فضایی را برای دفن پسماند معرفی کند، می‌گوید که دیگر فضای مناسبی وجود ندارد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری