کد مطلب: 22014
  تاریخ انتشار:  1401/06/29 - 12:52


بلایای طبیعی، عامل آوارگی میلیون‌ها نفر در آسیا-اقیانوسیه

این گزارش نشان می دهد که آسیا و اقیانوسیه منطقه ای است که بیشترین آسیب را بر اثر بلایای طبیعی در سطح جهان می بیند.

بر اساس گزارش مشترک بانک توسعه آسیایی (ADB) و مرکز پایش جابجایی داخلی (IDMC)، بلایای ناشی از حوادث طبیعی حدود ۲۲۵.۳ میلیون نفر را در منطقه آسیا - اقیانوسیه از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۱ میلادی آواره کرده که بیش از سه چهارم آمار آوارگی در جهان را شامل می‌شود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، این گزارش نشان می دهد که آسیا و اقیانوسیه منطقه ای است که بیشترین آسیب را بر اثر بلایای طبیعی در سطح جهان می بیند.

در عین حال منطقه اقیانوسیه، "بزرگترین" خطر آوارگی را نسبت به جمعیت آن دارد.

همچنین شرق و جنوب شرق آسیا بیشترین تعداد آوارگی ناشی از بلایای طبیعی را دارند. توفان‌ها و سیل‌های بزرگ، خشکسالی، زلزله‌ها، سونامی‌ها و فوران‌های آتشفشانی، سالانه میلیون‌ها نفر را در این منطقه وسیع که میلیاردها نفر ساکن آن هستند، آواره می‌کنند.

"نوئل اوبراین"، رئیس گروه موضوعی تغییر اقلیم و مدیریت ریسک بلایا در بانک توسعه آسیایی گفت: مقیاس آوارگی در حال افزایش است.

وی همچنین افزود: آوارگی ناشی از بلایا در حال حاضر دستاوردهای توسعه در آسیا و اقیانوسیه را از بین می‌برد و رونق بلندمدت منطقه را تهدید می‌کند.

وی بر لزوم تقویت سیاست‌ها و اقدام در زمینه مدیریت بلایا برای اطمینان از عدم عقب نشینی منطقه در اهداف توسعه خود تاکید کرد.

در این گزارش همچنین به نقش تغییرات اقلیمی در آوارگی افراد ناشی از بلایای طبیعی پرداخته شده و خاطرنشان می‌کند که اثرات تغییرات آب و هوایی در حال آشکار شدن است و پیش‌بینی می‌شود که در آینده نیز موجب افزایش آوارگی شود.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان