کد مطلب: 21954
  تاریخ انتشار:  1401/06/19 - 12:40


تلف شدن بیش از ۱.۱ میلیون لاک پشت دریایی در جهان

نتایج یک بررسی نشان می دهد: طی ۳۰ سال گذشته بیش از ۱.۱ میلیون لاک پشت دریایی به طور غیرقانونی تلف شده اند.

نتایج یک بررسی نشان می دهد: طی ۳۰ سال گذشته بیش از ۱.۱ میلیون لاک پشت دریایی به طور غیرقانونی تلف شده اند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، متخصصان دانشگاه ایالتی آریزونا اظهار داشتند:علیرغم قوانینی که برای محافظت از این گونه‌های جانوری وجود دارد، در طول دهه گذشته سالانه حدود ۴۴ هزار لاک پشت در ۶۵ کشور به طور غیرقانونی تلف شده اند.

لاک ‌پشت‌های دریایی به عنوان ماده غذایی، استفاده در طب سنتی و فروش به عنوان مصنوعات، دکور یا ساخت جواهرات شکار می‌شوند. بر اساس گزارش سازمان ملل، شکار و قاچاق لاک پشت بخشی از بازار غیرقانونی حیات وحش است که ارزش آن بیش از ۲۳ میلیارد دلار در سال است.

کارشناسان برای تعیین گستردگی شکار غیرقانونی لاک پشت بیش از ۲۰۹ مقاله، پرسشنامه و گزارش سازمان حفاظت از محیط زیست را بررسی کردند. در این مطالعه مشخص شد نزدیک به ۴۳ هزار لاک پشت بین سال های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۰ قاچاق شده اند.

بر اساس این گزارش، جنوب شرق آسیا و ماداگاسکار نقاط کانونی شکار لاک پشت های دریایی هستند. ویتنام کشوری است که بیشترین قاچاق غیرقانونی لاک پشت های دریایی از آنجا آغاز می شود و چین و ژاپن محبوب ترین بازارها برای محصولات غیرقانونی لاک پشت هستند.

به گفته محققان، تا زمانی که کشورهای پردرآمد به تقاضای خود برای دریافت این گونه جانوری به عنوان کالای لوکس ادامه دهند، کشورهای در حال توسعه به عرضه لاک پشت های غیرقانونی ادامه خواهند داد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان