کد مطلب: 21803
  تاریخ انتشار:  1401/05/29 - 11:59


وظیفه حفاظت محیط زیست نباید تنها به عهده دولت باشد

به گفته معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی حفاظت محیط زیست در این قانون واضح است که هرفردی که به طبیعت آسیب بزند، باید هزینه آن را بپردازد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه قوانین مناسبی در زمینه تنوع زیستی وجود ندارد، گفت: قوانین مورد نیاز تدوین و به مجلس تقدیم شده و از کانال دولت نیز عبور کرده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)
به نقل از ایسنا، حسن اکبری در نشست خبری که امروز (۲۹ مردادماه) به مناسبت هفته دولت در اداره کل محیط زیست استان تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه تنها کمتر از یک سال از مدت زمان دولت جدید می‌گذرد، گفت: یکی از اقدامات مهم طی این مدت در حوزه قوانین بوده است. ما در زمینه تنوع زیستی به قوانین مناسب نیاز داریم و چراکه تا به امروز قوانین مناسبی نداشتیم. قوانین مورد نیاز تدوین و به مجلس تقدیم شده و هم از کانال دولت عبور کرده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موارد دارای اهمیت حفاظت مشارکتی است تا تمام وظیفه و مسئولیت حفاظت بر عهده دولت نباشد چون با ادامه این روند اتفاقاتی که تاکنون افتاده ادامه خواهد یافت بنابراین باید از مشارکت مردم نیز در امور حفاظتی بهره ببریم و رویکرد درآمد و هزینه سازمان به گونه‌ای باشد که از درآمد خود برای حفاظت هزینه کند.

به گفته معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی حفاظت محیط زیست در این قانون واضح است که هرفردی که به طبیعت آسیب بزند، باید هزینه آن را بپردازد.

وی با بیان اینکه به‌روزرسانی و ابلاغ فهرست طبقه‌بندی گونه‌ها از دیگر موارد دارای اهمیت است، اظهارکرد: بیش از ۲۰ سال بود که طبقه‌بندی گونه‌ئها تغییر نکرده بود. طی این مدت تغییرات زیادی ایجاد شده بود که برخی از گونه‌ها وضعیت بدی داشتند و برخی نیز در وضعیت بهتری قرار داشتند بنابراین یک فعالیت کارشناسی در زمینه بررسی و دسته‌بندی انجام و طی هفته گذشته آماری از گونه‌های در حال انقراض، محافظت‌شده و عادی تهیه شد.

اکبری درباره سامانه حفاظتی محیط زیست گفت: سامانه حفاظتی محیط زیست یکی دیگر از عوامل مهم است که تاکنون این سامانه یک سیستم بایگانی منظم نداشته است و بسیاری از اطلاعات در زمان جابجایی‌ها و... از بین رفته است.

وی افزود: یک سامانه اطلاعاتی در گذشته ایجاد شده بود و تقریبا در مرحله پیشرفت و مرحله خوبی قرارداشت.۲۰ بانک اطلاعاتی در این سابقه دیده شده و درباره آتش‌سوزی‌ها،تکثیر،تصرف و....در این بانک‌های اطلاعاتی پیش‌بینی شده و تاکنون ۲۰هزار رکورد در آن‌ها ثبت شده است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط طبیعی