کد مطلب: 21760
  تاریخ انتشار:  1401/05/23 - 12:32


رئیس فراکسیون محیط زیست: آتش‌سوزی جنگل‌ها نیازمند مدیریت بحران است

این موضوع به شدت نیاز به هماهنگی میان ۳دستگاه وزارت کشور، وزارت دفاع و سازمان برنامه و بودجه دارد و عجالتا خواسته از وزیر کشور این است که سریعاً اقدام لازم را در این خصوص به عمل آورند.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آتش‌سوزی جنگل‌ها نیازمند مدیریت بحران است، گفت: از مصادیق این مدیریت بحران پرواز بالگردها برای اطفای حریق است که متاسفانه حق بیمه این بالگردها پرداخت نشده است و آن‌ها نه اجازه پرواز دارند و نه اورهال(بازاماد) شده‌اند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، سمیه رفیعی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: متاسفانه در بخش زیادی از کشور به ویژه در جنگل‌های زاگرس دچار آتش سوزی‌های گسترده هستیم و حتی در شمال کشور و جنگل‌های هیرکانی نیز این پدیده را مشاهده می‌کنیم.

رئیس فراکسیون محیط زیست با بیان اینکه «با توجه به مسئله تغییرات اقلیمی از این به بعد حتماً حوادثی از این دست را زیاد تجربه خواهیم کرد»، افزود: این موضوع نیازمند مدیریت بحران است که در هماهنگی آن با ضعف‌هایی مواجه هستیم و در حال از دست دادن منابع طبیعی خود هستیم؛ از مصادیق این مدیریت بحران پرواز بالگردها برای اطفای حریق است که متاسفانه حق بیمه این بالگردها پرداخت نشده است و آن‌ها نه اجازه پرواز دارند و نه اورهال(بازاماد) شده‌اند. همچنین از سال گذشته نیز بودجه مربوط به این بخش حذف شده است.

نماینده تهران در مجلس تاکید کرد: این موضوع به شدت نیاز به هماهنگی میان ۳دستگاه وزارت کشور، وزارت دفاع و سازمان برنامه و بودجه دارد و عجالتا خواسته از وزیر کشور این است که سریعاً اقدام لازم را در این خصوص به عمل آورند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب