کد مطلب: 21728
  تاریخ انتشار:  1401/05/18 - 14:37


هشدار شیوع بیماری­‌های گرمسیری در آلمان

کارشناسان اروپایی هشدار می‌دهند: به دلیل گسترش جمعیت کنه‌ها و پشه‌ها به خاطر تغییرات آب و هوا، بیماری‌هایی که پیش‌تر در اروپا ناشناخته بوده‌اند به طور فزاینده‌ای شایع خواهند شد.

با توجه به تشدید تغییرات آب و هوایی و افزایش دمای ناشی از آن در آلمان، رئیس انستیتو دولتی "روبرت کخ" که مسئولیت کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها را بر عهده دارد، هشدار داده است که این امر منجر به افزایش شیوع بیماری­‌های گرمسیری در این کشور خواهد شد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، وی همچنین گفت که تغییرات اقلیمی عامل گسترش زیستگاه‌های پشه‌­ها و کنه­‌ها می­‌شود و به این ترتیب بسیاری از گونه‌­های پشه و کنه می­‌توانند عوامل عفونی ویروسی، باکتریایی و انگلی را منتقل کنند.

از آنجایی که میزان تولیدمثل و تکثیر ویروس‌­ها در پشه­‌ها وابستگی قابل توجهی به دما دارد، بنابراین با افزایش دما در دوره­ های زمانی طولانی­ تر، احتمال ابتلا به عفونت‌های ناشی از نیش پشه نیز افزایش می­ یابد.

رئیس موسسه کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آلمان، همچنین از عفونت هایی چون ویروس زیکا، تب دنگی، ویروس نیل غربی و مننژوآنسفالیت به عنوان نمونه­ هایی از ویروس ­هایی که به زودی در حال گسترش در سراسر آلمان هستند، نام برد و گفت که حتی احتمال موارد ابتلا به مالاریا در این کشور نیز وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری دِ لوکال، کارشناسان اروپایی هشدار می‌دهند: به دلیل گسترش جمعیت کنه‌ها و پشه‌ها به خاطر تغییرات آب و هوا، بیماری‌هایی که پیش‌تر در اروپا ناشناخته بوده‌اند به طور فزاینده‌ای شایع خواهند شد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان