کد مطلب: 21683
  تاریخ انتشار:  1401/05/09 - 10:58


افزایش تلفات سیل در افغانستان

در پی ادامه سیلاب‌های دو روز اخیر در سراسر افغانستان، این حادثه طبیعی جان دست‌کم ۴۳ تن دیگر را گرفته و صدها خانه را نیز ویران کرده است.

در پی ادامه سیلاب‌های دو روز اخیر در سراسر افغانستان، این حادثه طبیعی جان دست‌کم ۴۳ تن دیگر را گرفته و صدها خانه را نیز ویران کرده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، ادامه بارش‌های شدید و سیل‌آسای باران طی دو روز گذشته در چند ولایت افغانستان ده‌ها کشته برجا گذاشته است.

بنابر گزارش پایگاه خبری afghanislamicpress به نقل از مقامات طالبان، حدود ۱۲۰ نفر بر اثر وقوع سیل در یک‌ماه گذشته در افغانستان جان باخته‌اند و هزاران منزل مسکونی نیز ویران شده است.

به گزارش مقامات این کشور، وقوع حوادث مرتبط با سیل در ولایت زابل ۲۵، در غزنی ۱۰، در قندهار شش و در هرات دو کشته در پی داشته است.

به گفته این مقامات، بارندگی‌های اخیر همچنین منجر به زخمی شدن چهار تن و تخریب ۲۵۰ خانه در این کشور شده است.

این تعداد تلفات ناشی از سیل تنها طی دو روز در این کشور رخ داده است.

گزارش ها حاکیست که مردم مناطق سیل زده از مقامات و سازمان های غیردولتی در این کشور درخواست کمک کرده اند. یکی از مردم محلی در ولایت غزنی این کشور در این باره گفت: ما همه چیز را از دست داده ایم. خانه ما بر اثر سیل کاملاً ویران شده است.

در همین حال، اداره هواشناسی افغانستان نسبت به بارش باران و جاری شدن سیلاب در ولایات بدخشان، کنر، نورستان، لغمان و چند ولایت دیگر در این کشور هشدار داده است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان