کد مطلب: 21626
  تاریخ انتشار:  1401/05/01 - 09:18


بدنبال توسعه صنایع در اطراف اراک نباشید

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تاکید بر اینکه به دنبال توسعه صنایع در اطراف شهر اراک نباشید، گفت: باید حتما به سمت صنایع دانش بنیان حرکت کرد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تاکید بر اینکه به دنبال توسعه صنایع در اطراف شهر اراک نباشید، گفت: باید حتما به سمت صنایع دانش بنیان حرکت کرد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،
علی سلاجقه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱ در شورای اداری استان مرکزی، اظهار کرد: در استان مرکزی صنعت و محیط زیست در هم تنیده شده است و آلودگی ها به چشم مردم می رود، صنایع باید بخشی از درآمدها را صرف حل مشکلات زیست محیطی کنند و استان نیز روی این درآمد حساب باز نکند.

وی اضافه کرد: امروز از منطقه باغ خلج و چشمه موشک بازدید داشتیم، در شان انقلاب نیست که شاهد چنین لکه هایی در شهر باشیم چراکه با وضعیت اعتیاد و مشکلات جدی روبرو هستند.

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی نیز اظهار کرد: سطح اراضی کشاورزی استان مرکزی بالغ بر ۶۷۵ هزار هکتار و مجموع کل تولیدات استان سه میلیون تن در سال است و ارزش این تولیدات به ۲۴ هزار میلیارد تومان می رسد.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی دارای ۹۴ هزار تولید کننده کشاورزی است، گفت: سهم اشتغال در بخش کشاورزی ۱۷ درصد بوده و استان در بخش های گل و گیاه زینتی، انار و لوبیا دارای رتبه های ملی است.

وی با اشاره به تخصیص ۲ هزار ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش کشاورزی برای استان، این اعتبارات را شامل ۷۵۴ میلیارد تومان در بخش آبیاری نوین و تجهیز و نوسازی اراضی و احداث کانال آبیاری، ۴۶۵ میلیارد تومان برای آبخیزداری و مهار بیابان زایی و ۱۰۰ میلیارد تومان ویژه صدور اسناد اراضی دانست.

ساداتی نژاد اضافه کرد: در حوزه احداث و مرمت راهها و کمک به عشایر، دامپروری و آب آشامیدنی ۲۷۰ میلیارد تومان، لایه روبی قنوات ۲۵۰ میلیارد تومان، توسعه باغداری در اراضی شیب دار، کشت گیاهان دارویی ۱۸۵ میلیارد تومان، ایجاد زیرساخت مجتمع و شهرک های گلخانه‌ای ۵۰ میلیارد تومان، بهسازی و مرمت قرنطینه دامپزشکی ۲۵ میلیارد تومان، حمایت از تولیدات دامی ۲۲ میلیارد تومان و حمایت از آبزی پروری و ماهیان زینتی ۳۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.

وی با اشاره به توافق منعقد شده با کارخانه کمباین سازی ایران مبنی بر نوسازی کمباین های فرسوده با کمک شرکت و تسهیلات، گفت: با توجه به اینکه نماینده ویژه رییس جمهوری در شهرستان تفرش و دلیجان بودم، در بازدید از این دو شهرستان موضوع ساخت بیمارستان جایگزین در محلات با کمک خیران، مطالبه حقابه سدهای ۱۵ خرداد و کوچری، صدور مجوز دندانپزشکی برای دانشکده پیراپزشکی محلات، ایجاد کمربندی شرقی دلیجان به جاده زیرآب، افزایش سهمیه مسکن در دلیجان، ایجاد مرکز رشد در دلیجان و ساخت باند دوم جاده نراق به مشهد اردهال مطرح و مورد مطالبه قرار گرفت.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: سه هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور به استان مرکزی برای پرداخت تسهیلات در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی در نظر گرفته شد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری