کد مطلب: 21625
  تاریخ انتشار:  1401/04/31 - 15:42


انقراض دو گونه ماهی در چین

اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) از انقراض دو گونه ماهی در چین خبر داد.

اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) از انقراض دو گونه ماهی در چین خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، با اعلام انقراض دو گونه ماهی پوزه پارویی چینی و ماهیان خاویاری رودخانه یانگ تسه توسط اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت موجی از نظرات در رسانه‌های اجتماعی چین منتشر شد که بر حفاظت بیشتر از محیط ‌زیست تاکید داشتند.

آخرین فهرست IUCN از گونه های در معرض تهدید که روز پنجشنبه منتشر شد، نشان داد که ۱۰۰ درصد از ۲۶ گونه باقیمانده ماهیان خاویاری جهان در حال حاضر در معرض خطر انقراض هستند که این رقم در سال ۲۰۰۹، ۸۵ درصد بود.

در این گزارش آمده است: ارزیابی ها بر اساس محاسبات جدید است که نشان می دهد روند کاهش آن‌ها در سه نسل گذشته سریعتر از آن است که پیش از این تصور می شد همچنین ارزیابی مجدد تایید کننده انقراض ماهی پوزه پارویی چینی است.

هر دو گونه ماهی پوزه پارویی چینی و ماهیان خاویاری یانگ تسه گونه‌های رایج در رودخانه یانگ تسه هستند که حیات آن‌ها به دلیل تردد کشتی‌ها، صید بی رویه و آلودگی آب تحت تاثیر قرار گرفته است.

ماهی پوزه پارویی چینی یکی از بزرگترین گونه‌های ماهی آب شیرین در جهان است که امکان رشد آن تا طول هفت متر وجود دارد. همچنین امکان رشد ماهیان خاویاری یانگ تسه تا هشت متر وجود دارد. گوشت آن در چین یک غذای لذیذ به شمار می‌رود و به عنوان منبع خاویار نیز صید می‌شود.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان