کد مطلب: 21617
  تاریخ انتشار:  1401/04/30 - 15:03


زمان خداحافظی با جنگل‌های امریکا فرا رسیده است؟

این اولین باری است که محققان توانسته‌اند کاهش جمعیت درختان را در کالیفرنیا اندازه‌گیری کنند و تغییرات را به فشارهایی مانند آتش‌سوزی، تنش خشکی و قطع درخت نسبت دهند.

ایالت کالیفرنیا امریکا برای کمک به کاهش دی‌اکسیدکربن در جو به جنگل‌های خود متکی است اما این جنگل‌ها ممکن است در خطر باشند زیرا نتایج تحقیقات جدید دانشگاه کالیفرنیا در ایرواین نشان داد که درختان در کالیفرنیا بر اثر آتش‌سوزی و فشارهای دیگر از بین می‌روند و تعداد کمتری از درختان جدید فضای خالی را پر می‌کنند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از ارث، جیمز رندرسون، یکی از محققان این تحقیق گفت: جنگل‌ها با این آتش‌سوزی‌های بزرگ کنار نمی‌آیند. در سراسر کالیفرنیا، سطح پوشش درختان از سال ۱۹۸۵ به میزان ۶.۷ درصد کاهش یافته و این تغییرات بزرگ در کمتر از چهار دهه رخ داده است.

این اولین باری است که محققان توانسته‌اند کاهش جمعیت درختان را در کالیفرنیا اندازه‌گیری کنند و تغییرات را به فشارهایی مانند آتش‌سوزی، تنش خشکی و قطع درخت نسبت دهند.

برای این مطالعه، از داده‌های ماهواره‌ای تغییرات پوشش گیاهی بین سال‌های ۱۹۸۵ و ۲۰۲۱ استفاده شد. نتایج هشداردهنده بود، یکی از شدیدترین کاهش پوشش درختان در کالیفرنیای جنوبی و جایی بود که ۱۴ درصد از جمعیت درختان در رشته‌های کوهستانی و احتمالا برای همیشه ناپدید شدند.

جاناتان وانگ، سرپرست این تحقیق گفت: به نظر می‌رسد توانایی جنگل‌ها برای بازیابی از آتش‌سوزی در جنوب رو به کاهش و هم‌زمان، پوشش درختچه‌ها و علف‌ها در حال افزایش است که می‌تواند تغییرات دائمی اکوسیستم را پیش‌بینی کند.

میزان و مقیاس کاهش در سراسر ایالت متفاوت است. به عنوان مثال، پوشش درختان در رشته کوه سیرا نوادا تا سال ۲۰۱۰ پایدار بود. در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵، خشکسالی شدید ۸.۸ درصد از جنگل سیرا را از بین برد.

خوشبختانه در شمال، به دلیل میزان بارندگی بالاتر و دمای خنک‌تر، بهبودی پس از آتش‌سوزی وجود دارد اما حتی در آنجا، فصول آتش‌سوزی شدید در سال‌های ۲۰۱۸، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ تلفات قابل‌توجهی داشته است.

مایکل گولدن، از دیگر محققان این تحقیق اظهار کرد: به عنوان گام بعدی در تحقیق، از داده‌ها برای درک اینکه چگونه تغییرات پوشش جنگلی بر منابع آب، ذخیره کربن و رفتار آتش‌سوزی در سراسر ایالت تاثیر می‌گذارد، استفاده می‌کند. با این حال، این تهدید از بین نمی‌رود و با عصر جدیدی از آتش‌سوزی‌های شدید و جنگل‌های آسیب‌پذیر تشدید خواهد شد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار سایر رسانه ها