کد مطلب: 21551
  تاریخ انتشار:  1401/04/18 - 12:24


نفوذ میکروپلاستیک‌ها به اجزای بدن دام‌ها

بررسی‌ها نشان می‌دهد که ذرات میکروپلاستیک‌ به اجزای بدن دام‌ها و احشام شامل گوشت، شیر و خون این حیوانات نفوذ پیدا کرده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که ذرات میکروپلاستیک‌ به اجزای بدن دام‌ها و احشام شامل گوشت، شیر و خون این حیوانات نفوذ پیدا کرده‌اند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، برای اولین بار متخصصان هلندی در بررسی‌های خود این ذرات را در سه چهارم گوشت و فرآورده های شیری آزمایش شده و نمونه‌های خون جمع آوری شده، مشاهده و گزارش کردند.

کارشناسان پیش از این برای اولین بار در ماه مارس، وجود آلودگی میکروپلاستیکی را در خون انسان گزارش کردند و از همان روش‌ برای آزمایش محصولات حیوانی استفاده کردند. نفوذ این ذرات در خون نشان می‌دهد که میکروپلاستیکها می توانند در سراسر بدن حرکت کرده و ممکن است در اندام‌ها مستقر شوند.

تاثیر میکروپلاستیکها بر سلامت انسان یا حیوانات مزرعه هنوز ناشناخته است اما کارشناسان نگران هستند زیرا در بررسیهای آزمایشگاهی میکروپلاستیک‌ها به سلول‌های انسان آسیب می رساند و در حال حاضر این موضوع نیز تایید شده است که ذرات آلودگی هوا وارد بدن شده و باعث مرگ زودهنگام میلیون ها نفر در سال می شوند.

مقادیر قابل توجهی زباله پلاستیکی در محیط زیست رها می شود و میکروپلاستیک‌ها تمام کره زمین را از قله اورست گرفته تا عمیق ترین بخشهای اقیانوس‌ها را آلوده کرده اند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان