کد مطلب: 214
  تاریخ انتشار:  1392/02/23 - 17:28


دستگیری فروشنده پوست پلنگ در پایتخت

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: یک فروشنده پوست پلنگ در پایتخت دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.
download پوست پلنگ کشف شده

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: یک فروشنده پوست پلنگ در پایتخت دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

اسماعیل میران‌زاده در گفت و گو با خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در گشت و پایش خود به یک مغازه چرم‌فروشی مشکوک شدند که در پی کنترل نامحسوس آن سرانجام در تاریخ 22 اردیبهشت ماه سال جاری با ورود به این مغازه تعدادی پوست گربه‌سان کشف کردند.

وی افزود: از این فروشنده دو قلاده پوست پلنگ، سه قلاده گربه‌سان که احتمالا سیاه گوش است و سه قلاده پوست روباه کشف و ضبط و متهم نیز با تشکیل پرونده مربوطه تحویل مراجع قضایی شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه مغازه مذکور در مناطق جنوبی تهران واقع است، گفت: متهم این پرونده مدعی است این پوست‌ها را خریداری کرده است اما بر اساس قانون شکار و صید، هرگونه حمل، عرضه، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا مرده و اجزای بدن آنها بدون مجوز سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع بوده و متخلفان ضمن محکوم شدن به جزای نقدی به یک تا شش ماه حبس محکوم می‌شوند.

وی با اشاره به این که بر اساس مصوبه سال 91 شورای عالی محیط زیست، ضرر و زیان ناشی از اتلاف هر قلاده پلنگ 50 میلیون ریال است افزود: با توجه به این که گونه‌های بسیار باارزشی است که از ارزش اکولوژیکی بسیار بالایی برخوردار است لذا با احتساب جمعیت کنونی این گونه، رقم ضرر و زیان تعیین شده بسیار پایین است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه پرونده فرد متخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شده است گفت: پیش‌بینی می‌کنیم ضرر و زیان این پرونده حدود 200 میلیون ریال باشد.

وی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از خرید و فروش پوست حیوانات وحشی و یا مراکز نگهداری آنها مراتب را از طریق شماره تلفن 77359564 و 77355871 الی 4 بخش یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در میان بگذارند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در عین حال از همکاری خوب نیروی انتظامی و خصوصا دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان شکار و صید در استان تهران تقدیر کرد.

انتهای پیام

برچسب ها: 
به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان