کد مطلب: 20374
  تاریخ انتشار:  1401/03/18 - 21:04


اجرای طرح «تداوم» در عرصه های منابع طبیعی

باید شاهد افزایش مشارکت مردم و بخش خصوصی در طرح های مدیریت منابع طبیعی به ویژه زراعت چوب باشیم.

رئیس سازمان منابع طبیعی، از هدفگذاری ۱۴ فعالیت دانش بنیان در سطح اراضی ملی خبر داد و تصریح کرد: طرح های مدیریت منابع طبیعی با حضور مجریان و بهره برداران نیز کاملا جنبه اشتغال آفرینی دارد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، مسعود منصور در حاشیه بازدید از طرح های زراعت چوب شهرستان صومعه سرا، طرح «تداوم» را نقشه راه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در سال ۱۴۰۱ دانست و اظهار کرد: امسال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین و منابع طبیعی را در سطح عرصه های ملی و جنگلی دنبال می کنیم.

وی از هدفگذاری ۱۴ فعالیت دانش بنیان در سطح اراضی ملی خبر داد و تصریح کرد: طرح های مدیریت منابع طبیعی با حضور مجریان و بهره برداران نیز کاملا جنبه اشتغال آفرین دارد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری، زراعت چوب را یکی از مصادیق بازر تحقق شعار سال مبتنی بر تولید دانست و خاطرنشان کرد: باید شاهد افزایش مشارکت مردم و بخش خصوصی در طرح های مدیریت منابع طبیعی به ویژه زراعت چوب باشیم.

منصور، با بیان اینکه صنوبرکاری های سنواتی بعد از چند دهه به سن دیرزیستی رسیده و باید برداشت شوند، گفت: پس از برداشت چوب عرصه مجدد تحت کشت قرار می گیرد و این چرخه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به ارتباط مستقیم زراعت چوب با تولید و کارآفرینی هم از طریق زراعت و هم به واسطه محصولات تولید شده در صنایع سلولزی، یادآور شد: گیلان از استان های پیشتاز در کشت و برداشت صنوبر است.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری خاطرنشان کرد: زراعت چوب علاوه بر تامین مواد اولیه تولید برای صنایع چوب و کاغذ، در جلوگیری از قاچاق درختان جنگلی نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب