کد مطلب: 20370
  تاریخ انتشار:  1401/03/18 - 11:59


سفر سلاجقه به امارات، ترکیه و کویت هفته آینده

رییس سازمان محیط زیست گفت: هفته آینده سفری به کشور امارات، ترکیه و کویت درباره موضوع ریزگردها خواهم داشت.

رییس سازمان محیط زیست گفت: هفته آینده سفری به کشور امارات، ترکیه و کویت درباره موضوع ریزگردها خواهم داشت.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، علی سلاجقه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در نشستی که با سفرای پانزده گانه داشتیم موضوعاتی در خصوص گرد و خاک مطرح شد.هفته آینده در این خصوص سفری به کشور امارات، ترکیه و کویت خواهم داشت تا پیش در آمدی باشد برنشست وزرای محیط زیست.

رئیس سازمان محیط زیست عنوان کرد: در حال حاضر کشور ترکیه که مشکلی با ریزگردها نداشت در روزهای گذشته دچار مشکل گرد و خاک شد. همه کشورها به این نتیجه رسیدند که دبیرخانه متمرکزی برای حل مشکل گرد و خاک تشکیل شود، جمهوری اسلامی ایران این کار را شروع کرده است. امیدوارم که در نشست وزرای  محیط زیست همگی بر سر میثاق منطقه‌ای به تفاهم برسیم.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور در شورای عالی محیط زیست تاکید کردند که باید همکاری منطقه‌ای شکل بگیرد، در این راستا بنده سفرهایی به عراق و سوریه داشتم. همه کشورها معتقد هستند باید اقدامی میدانی و عملیاتی برای حل این مشکلات انجام شود.
 
سلاجقه در رابطه با دستاوردهای سفرش به عراق و سوریه گفت:  برای شناسایی کانون های گرد و غبار این سفر انجام شد. اولین دستاوردهای این سفر این بود که از فضای تفاهم نامه نویسی برای حل مشکلات خارج و وارد فضای عملیاتی شدیم.

وی ادامه داد: این رویکرد مثبتی است که کشورها پذیرفتند که باید کار میدانی انجام شود و تفاهم‌نامه‌ها کارگشا نیست. مقرر شد کارگروه های مشترکی در تراز وزرای جهاد کشاورزی و نیرو تشکیل شود با ادامه این جلسات نقشه عملیاتی پیچیده می شود.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری