کد مطلب: 20318
  تاریخ انتشار:  1401/03/09 - 11:08


اعلام نظر نهایی درباره پیش‌نویس قانون آبخیزداری تا پایان ماه

معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان منابع طبیعی با اشاره به ضرورت تدوین قانون جامع و منسجم درباره چالش‌های زیست‌محیطی از اعلام نظر نهایی درباره پیش‌نویس قانون آبخیزداری تا پایان ماه جاری خبرداد.

معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان منابع طبیعی با اشاره به ضرورت تدوین قانون جامع و منسجم درباره چالش‌های زیست‌محیطی از اعلام نظر نهایی درباره پیش‌نویس قانون آبخیزداری تا پایان ماه جاری خبرداد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، پرویز گرشاسبی گفت: در راستای پیشنهاد طرح آبخیزداری و آبخوانداری توسط نمایندگان کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی و ارجاع آن جهت اعلام نظر نشست تخصصی بررسی پیش‌نویس قانون آبخیزداری با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مربوطه روز یکشنبه (8 خردادماه) در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برگزار شد.

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی کشور که با چالش‌های زیست‌محیطی فراوانی نظیر تغییرات اقلیمی، خشکسالی، فرسایش خاک، رانش زمین، سیل و پدیده بیابان زایی مواجه است، ضرورت تدوین قانون جامع و منسجم در پاسخ به این نیاز کشور حیاتی است.

گرشاسبی در ادامه گفت: این موضوع به‌درستی در دستور کار مراجع رسمی کشور قرار گرفته است. روح حاکم این طرح و پیش‌نویس قانون مدیریت جامع حوزه آبخیز همچنین سیاستگذاری، هم ‌فزایی و ارتقای انسجام دستگاه‌های اجرایی مبتنی بر توان سرزمین با مشارکت مردم و ذینفعان در حوزه آبخیزداری است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا دومین نشست بررسی پیش‌نویس قانون جامع آبخیزداری در سازمان منابع طبیعی که متولی موضوع آبخیزداری کشور است با حضور فعال نمایندگان دستگاه‌های مربوطه برگزار شد و کلیات طرح مورد تایید قرار گرفت.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری وی همچنین گفت: بررسی مفاد و مواد آن با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان دستگاه‌ها در حال انجام است که پس از جمع‌بندی جهت ادامه فرآیند بررسی و تصویب به مرجع بالاتر ارسال می‌شود.

به گفته گرشاسبی برابر پیش‌بینی تا پایان خرداد در زمینه پیش‌نویس قانون آبخیزداری اعلام نظر انجام می‌شود.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب