کد مطلب: 20230
  تاریخ انتشار:  1401/02/22 - 12:44


استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در سال ۲۰۲۲ رکورد جدیدی ثبت خواهد کرد

به گفته این آژانس انرژی خورشیدی ۶۰ درصد از رشد انرژی تجدیدپذیر در سال ۲۰۲۲ را پیش از انرژی‌های بادی و آبی تشکیل می‌دهد.

آژانس بین‌المللی انرژی(IEA) اعلام کرد جهان امسال رکورد جدیدی را برای توسعه و استفاده از ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر به رهبری انرژی خورشیدی در چین و اروپا ثبت خواهد کرد اما رشد با این حال اقتصادی ممکن است در سال ۲۰۲۳ کاهش یابد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،  آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی اظهار کرد: با وجود تنگناهای زنجیره تامین، تاخیر در ساخت‌وساز و قیمت بالای مواد خام رکورد ۲۹۵ گیگاوات ظرفیت جدید انرژی تجدیدپذیر در سال ۲۰۲۱ ثبت شد.

انتظار می‌رود در سال جاری ۳۲۰ گیگاوات اضافی نیز به این ظرفیت اضافه شود که معادل کل تقاضای برق آلمان یا کل برق تولیدی اتحادیه اروپا(EU) از گاز طبیعی است.

به گفته این آژانس انرژی خورشیدی ۶۰ درصد از رشد انرژی تجدیدپذیر در سال ۲۰۲۲ را پیش از انرژی‌های بادی و آبی تشکیل می‌دهد.

آژانس بین‌المللی انرژی گفت: ظرفیت اضافی انرژی‌های تجدیدپذیر که برای سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ راه‌اندازی شده، این پتانسیل را دارد که وابستگی اتحادیه اروپا به گاز روسیه در بخش برق را به میزان قابل‌ توجهی کاهش دهد.

فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی، در بیانیه‌ای گفت: تحولات بازار انرژی در ماه‌های اخیر به‌ ویژه در اروپا یک بار دیگر نقش اساسی انرژی‌های تجدیدپذیر در بهبود امنیت انرژی علاوه بر اثربخشی تثبیت‌ شده آن در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را ثابت کرده است.

وی از دولت‌ها خواست تا تشریفات اداری را کاهش دهند، صدور مجوزها را تسریع و مشوق‌های مناسب را برای استقرار سریع‌تر انرژی‌های تجدیدپذیر فراهم کنند.

آژانس بین‌المللی انرژی همچنین هشدار داد بر اساس سیاست‌های فعلی، رشد جهانی انرژی‌های تجدیدپذیر قرار است در سال آینده شتاب خود را از دست بدهد. 

آژانس بین‌المللی انرژی می‌گوید در غیاب سیاست‌های قوی‌تر انتظار می‌رود میزان ظرفیت اضافه شده انرژی تجدیدپذیر در سراسر جهان در سال ۲۰۲۳ افزایش یابد. همچنین پیشرفت در استفاده از انرژی خورشیدی با کاهش ۴۰ درصدی در گسترش انرژی‌های آبی و تغییری اندک در افزایش ظرفیت انرژی‌ باد جبران می‌شود.

اتحادیه اروپا در سال جاری پس از حمله مسکو به اوکراین هدف خود را کاهش دوسوم وابستگی شدید خود به گاز طبیعی روسیه تعیین کرد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان