کد مطلب: 20174
  تاریخ انتشار:  1401/02/11 - 12:27


آغاز اصلاح مصوبه تغییر الگو و کاهش مصرف ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در مراکز شهرداری تهران

اولین جلسه کارگروه کارشناسی مصوبه مدیریت مصرف پلاستیک در شهرداری تهران با حضور کارشناسانی از سازمان ها و نهادهای عضو رسمی کمیته برنامه ریزی و نظارت برگزار شد.

اولین جلسه کارگروه کارشناسی مصوبه مدیریت مصرف پلاستیک در شهرداری تهران با حضور کارشناسانی از سازمان ها و نهادهای عضو رسمی کمیته برنامه ریزی و نظارت برگزار شد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، نخستین جلسه کارگروه کارشناسی اصلاحیه مصوبه "الزام شهرداری تهران به تغییر الگو و کاهش مصرف کیسه ها، ظروف و محصولات یکبار مصرف پلاستیکی در کلیه مراکز وابسته به شهرداری تهران" در اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار برگزار شد.

عادل خزایی معاون راهبری و هماهنگی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه تشکیل این کارگروه کارشناسی از مصوبات جلسه اعضای اصلی کمیته برنامه ریزی و نظارت مصوبه بوده است، گفت: این جلسه، با هدف معرفی نماینده هر یک از سازمان ها و نهادهای عضو اصلی کمیته برنامه ریزی و نظارت بر مصوبه و جمع بندی موضوعات و مستندسازی مطالب برای بحث در جلسات کمیته اصلی، تهیه محتواها، پیشنهادها و ایده‌ها و تسهیل امر تصمیم گیری برگزار شده است.

وی افزود: اولویت بندی موارد اجرایی، نحوه تشکیل جلسات کارشناسی و تهیه لیست انتظارات دبیرخانه از سایر اعضا، از دیگر موضوعات مورد بحث در این جلسه بود که پس از تبادل نظرات اکثریت حاضرین جمع بندی نهایی حاصل شد. با توجه به گستردگی موضوع و لزوم انجام مطالعات اولیه در خصوص وضع موجود و احصاء چالش ها و مشکلات موجود بر سر راه اجرای دقیق این مصوبه، لازم است که همه اعضای مکلف شده به همکاری طبق متن مصوبه و حتی نهادهایی که به صورت غیر مستقیم هم می توانند بر آن اثر بگذارند با تشریک مساعی و دغدغه مندی عزم جدی بر اجرای وظایف کمیته برنامه ریزی و نظارت به کار ببندند.

این مصوبه ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۰ از سوی شورای اسلامی شهر تهران به شهرداری تهران ابلاغ شده و اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار به عنوان دبیرخانه کمیته برنامه ریزی و نظارت بر اجرای مصوبه، اقدامات اجرایی لازم برای دستیابی به اهداف متعالی مصوبه در کنار همکاری همه جانبه بخش های زیرمجموعه شهرداری تهران را پیگیری خواهد کرد.

بنابراین گزارش، پس از معارفه و مرور مصوبات جلسه کمیته، با قرائت متن صریح مصوبه هر یک از حاضرین در خصوص پتانسیل موجود در نهاد خود برای نحوه پیشبرد وظایف محوله به کمیته، نظراتی را ارائه کردند.

در این جلسه نمایندگانی از کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی، اداره کل محیط زیست استان تهران، سازمان صدا و سیما، اتاق اصناف تهران، سازمان صمت استان تهران، اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای به عنوان نهادهای تاثیرگذار در خارج از مجموعه شهرداری به همراه نمایندگان ادارات کل پشتیبانی، محیط زیست و توسعه پایدار، سازمان مدیریت پسماند، سازمان زیباسازی، سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار، شرکت شهروند و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی از مجموعه شهرداری تهران حضور داشتند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری