کد مطلب: 20146
  تاریخ انتشار:  1401/02/06 - 13:03


فعالیت بشر منجر به وقوع فجایع آب و هوایی شده است

گزارش سازمان ملل حاکی از آن است که فعالیت های انسانی منجر به وقوع فجایع بیشتر آب و هوایی شده است.

گزارش سازمان ملل حاکی از آن است که فعالیت های انسانی منجر به وقوع فجایع بیشتر آب و هوایی شده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،
بر اساس گزارش سازمان ملل، فعالیت های انسانی در افزایش تعداد بلایای آب و هوایی نقش دارد به طوری که در دو دهه گذشته سالانه ۳۵۰ و ۵۰۰ بلایای متوسط ​​یا بزرگ در سطح جهان رخ داده و انتظار می رود رویدادهای بیشتری نیز رخ دهد.

سازمان ملل در گزارش خود اعلام کرد: تعداد بلایایی که بسیاری از آنها مرتبط به آب و هوا هستند مانند آتش سوزی و سیل و همچنین خطرات دیگر مانند همه گیری بیماری یا حوادث شیمیایی می تواند تا سال ۲۰۳۰ به ۵۶۰ مورد در سال یا ۱.۵ مورد در روز برسد و جان میلیون ها نفر را در معرض خطر قرار دهد.

در این گزارش آمده است که تاثیر بلایا با افزایش جمعیت در مناطقی که بیشتر در معرض خطر وقوع بلایای طبیعی هستند، افزایش یافته است.

"آمنه جی محمد"، معاون دبیرکل سازمان ملل گفت: جهان ملزم است برای گنجاندن خطر بلایا در نحوه زندگی، ساخت و ساز و سرمایه‌گذاری که بشریت را در یک مارپیچ خود تخریبی قرار می‌دهد، اقدامات بیشتری انجام دهد.

در این گزارش آمده است که بلایا به طور نامتناسبی بر کشورهای در حال توسعه تاثیر می گذارد که به طور متوسط ​​سالانه یک درصد از تولید ناخالص داخلی خود را از دست می دهند، در حالیکه این رقم در کشورهای توسعه یافته ۰.۱ تا ۰.۳ درصد است.

منطقه آسیا و اقیانوسیه بیشترین آسیب را متحمل می شود و به طور متوسط ​​سالانه ۱.۶ درصد از تولید ناخالص داخلی را به دلیل وقوع این بلایا از دست می دهد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان