کد مطلب: 20054
  تاریخ انتشار:  1401/01/17 - 16:29


ابراز نگرانی رییس سازمان منابع طبیعی نسبت به قاچاق چوب در جنگل‌ها

حفاظت از جنگل‌ها و مراتع در سرلوحه کار منابع طبیعی قرار دارد و امسال طرح‌های فنی و حفاظتی بر اساس اقدامات اجتناب‌ناپذیر با قوت هرچه بیشتر انجام می‌شود.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: حفاظت از جنگل‌ها و مراتع در سرلوحه کار منابع طبیعی قرار دارد و امسال طرح‌های فنی و حفاظتی بر اساس اقدامات اجتناب‌ناپذیر با قوت هرچه بیشتر انجام می‌شود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، مسعود منصور عصر روز سه‌شنبه در نخستین جلسه شورای مدیران با اشاره به اعلام شعار سال از سوی مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: در دو سال گذشته، اقدامات ویژه سازمان را در راستای شعار سال و در قالب دو طرح ۹ در ۹۹ و همچنین ۳*۱۴*۱۴۰۰ سازماندهی و اجرایی کردیم و در سال جدید نیز طرح ویژه‌ای برای تحقق شعار "تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌زا" در حوزه منابع‌طبیعی و آبخیزداری خواهیم داشت.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در ادامه گفت: اگر به شعار سال، شعاری پرداخته شود، جفا صورت گرفته است و باید در سازمان منابع طبیعی نسبت به تحقق این عنوان سال عملیاتی برخورد شود. امسال تأکید سازمان بر پروژه‌های دانش بنیان در منابع طبیعی خواهد بود و برای کل پروژه‌ها سند اقدام یکساله تهیه و به عنوان نقشه راه به استان‌ها ارسال می‌شود.

وی تاکید کرد: کلیه طرح‌های منابع‌طبیعی همانند سال گذشته باید مکان‌محور باشد و منابع‌ طبیعی استان‌ها باید کلیه طرح‌های اجرایی خود را با تعیین مکان و مشخصات لازم به دفتر مهندسی سازمان اعلام کنند.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در ادامه از ارسال تجهیزات حفاظتی از قبیل موتور سیکلت و لباس ضد حریق به ادارات منابع طبیعی سراسر کشور در فروردین ماه جاری خبر داد و گفت: برای تقویت نیروهای حفاظتی ارسال تجهیزات تا پایان خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

منصور در ادامه این نشست نسبت به موضوع قاچاق چوب در جنگل‌ها ابراز نگرانی و اظهارکرد: حفاظت و احیای جنگل‌ها برای سازمان بسیار مهم است و امیدواریم با تفویت و تشدید اقدامات حفاظتی دیگر شاهد قطع هیچ درختی در جنگل‌ها نباشیم.

وی نظارت و ارزیابی بر عملکرد منابع طبیعی را مهم دانست و گفت: حضور کارشناسان و نیروهای حفاظتی در عرصه‌های منابع طبیعی و استفاده از فناوری‌های نوین و بهره بردن از ظرفیت و توانمندی‌های همیاران طبیعت و جوامع محلی می تواند در تحقق امر حفاظت بسیار اثر بخش باشد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری این نشست از دفتر بازرسی و حقوقی سازمان خواست پرونده‌های مربوط به حریق‌های عمدی  در جنگل ها و مراتع را در بخش قضایی پیگیری کند تا  نتیجه آن جنبه بازدارندگی داشته باشد. 

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب