کد مطلب: 20052
  تاریخ انتشار:  1401/01/17 - 14:38


طوفان،‌ شبکه برق فرسوده و معضل خاموشی‌های گسترده‌ در آمریکا

این خاموشی‌ها می تواند برای سالمندان، معلولان و سایر گروه‌های آسیب پذیر، مضر و حتی کشنده باشند.

قطعی برق ناشی از شرایط نامناسب آب و هوایی طی دو دهه گذشته در سراسر ایالات متحده دو برابر شده است زیرا گرمای آب و هوا، طوفان های مخرب بیشتری را به دنبال داشته که بخش های وسیعی از شبکه برق فرسوده این کشور را فلج می‌کند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، داده های وزارت انرژی ایالات متحده نشان می دهد که ۴۰ ایالت، خاموشی‌های طولانی تری را تجربه می کنند و مشکل قطعی برق در مناطقی که با حوادث آب و هوایی شدیدتری مواجه هستند به مراتب حادتر است.

این خاموشی‌ها می تواند برای سالمندان، معلولان و سایر گروه‌های آسیب پذیر، مضر و حتی کشنده باشند.

یک کارشناس شبکه از دانشگاه کالیفرنیا در این رابطه می گوید: شبکه برق یک هشدار اولیه است. تغییرات اقلیمی اینجاست و ما اثرات واقعی آن را احساس می کنیم.

بررسی های انجام گرفته در ایالات متحده نشان می دهد: تعداد موارد قطعی برق ناشی از شرایط نامناسب آب و هوایی از حدود ۵۰ مورد در سال در اوایل دهه ۲۰۰۰ به طور متوسط ​​طی پنج سال گذشته به بیش از ۱۰۰ مورد در سال افزایش یافته است.

تنها در ایالت کالیفرنیا قطعی برق، زندگی ده‌ها هزار نفر را تحت تاثیر قرار داده است که برای نیازهای پزشکی به برق وابسته هستند.

طوفان های زمستانی، شبکه های فرسوده برق را از بین برده یا عملکرد آنها را مختل می‌سازند. حتی تابستان‌های گرم هم طوفان‌هایی را به همراه دارند که مناطق ساحلی را درنوردیده و گاهی برای ماه‌ها این مناطق در تاریکی فرو می روند و در پاییز، وقوع طوفان منجر به تصمیم شرکت‌های نیرو برای قطع عمدی برق می‌شود تا مناطق در گیر طوفان در برابر آتش‌سوزی‌های مرگبار ناشی از تجهیزات ساقط شده، محافظت شوند.

در سال ۲۰۱۷ طوفان های زمستانی باعث شد که برق بیش از ۵۰۰ هزار نفر در ایالت "مین" قطع شود. در سال های اخیر، این ایالت شاهد تعداد بی سابقه ای از موارد قطعی برق مربوط به شرایط بد آب و هوایی بوده است.

کارشناسان همواره هشدار می دهند که ترکیبی از زیرساخت‌های در معرض خطر و تغییرات آب و هوایی می‌تواند برای شهروندان کشنده باشد. سال گذشته نیز طوفان آیدا موجب قطع برق بسیاری از مناطق ساحلی لوئیزیانا شد و گرما، مرگ دست‌کم ۲۱ نفر را به همراه داشت.

به گزارش یو اس نیوز، طی سالهای اخیر در کالیفرنیا نیز قطعی عمدی برق برای محافظت از زیرساختها در برابر آتش‌سوزی‌های جنگلی، اعتراضاتی را به دنبال داشته است. تقریبا ۲۰۰ مورد آتش سوزی جنگلی در این ایالت طی دهه گذشته موجب اختلال در خطوط برق و آتش سوزی درختان شده است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان