کد مطلب: 20032
  تاریخ انتشار:  1401/01/11 - 11:24


۹ نکته درباره مسوولیت پذیری در قبال حیوانات و خودداری از آزار آنان

گونه‌های جانوری مربوط به حیات وحش با حیوانات خانگی قابل قیاس نیستند و هیچ جایگاهی در کنار انسان‌ها ندارند و باید در زیستگاه خودشان زندگی کنند.

با توسعه فضای مجازی برخی افراد برای جلب مخاطب و کسب درآمد اقدام به قاچاق و اهلی کردن حیوانات می کنند تا ویدئوهای نامتعارف ضبط کرده و انتشار دهند اما با این کار ذهنیت مردم به حیات وحش را تغییر می دهند و به حیوانات آزار و فشار را تحمیل می کنند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،
در پی افزایش انتشار عکس‌ها و ویدیوهای نامتعارف از حیوانات خانگی در فضای مجازی مانند حضور آن‌ها در لباس‌ عروس و داماد و کلیپ‌های فانتزی حقوق حیوانات رعایت نمی‌شود و برای اهلی کردن گونه‌های جانوری و جمع آوری این کلیپ‌ها، آنان تحت شکنجه و آزار و اذیت‌های بسیاری قرار می‌گیرند که به هیچ وجه با اصول انسانی مطابقت ندارد.در ادامه به ۹ نکته از گفته های عبداله سالاری- متخصص اکولوژی و مدیریت حیات وحش- اشاره می‌کنیم:

*یکی از اساسی‌ترین مشکلاتی که در زمینه ساخت این ویدیوها وجود دارد این است که حقوق حیوانات رعایت نمی‌شود و برای اهلی کردن گونه‌های جانوری، آنان تحت شکنجه و آزار و اذیت‌های بسیاری قرار می‌گیرند که به هیچ وجه با اصول انسانی مطابقت ندارد.

*وقتی افراد جامعه ویدیوی گونه‌های حیات وحش را که اهلی شده‌اند و زندگی مسالمت آمیزی در کنار انسان‌ها دارند را می‌بینند،مشتاق به داشتن این حیوانات می‌شوند و اقدام به خریداری آن‌ها می‌کنند تا به عنوان حیوان خانگی از آن‌ها نگهداری کنند.

*وقتی افراد قاچاقچی گونه‌های حیات وحش را از زیستگاهشان دور و از مادرانشان جدا می‌کنند و به مردم می فروشند، موجب نابودی زیستگاه آن‌ها می‌شوند.

* گونه‌های جانوری مربوط به حیات وحش با حیوانات خانگی قابل قیاس نیستند و هیچ جایگاهی در کنار انسان‌ها ندارند و باید در زیستگاه خودشان زندگی کنند.

*اگر گونه های جانوری  را قاچاق و از زیستگاهشان جدا کنیم، از چرخه اکوسیستم خارج می‌شوند و از بین می‌روند.

*در بسیاری از مواقع نیاز حیوانات خانگی فراهم نمی‌شود و افراد نیازها و ایده آل‌های خود را برای آن‌ها فراهم می‌کنند.

*ما باید در قبال حیوانات خانگی مسئولیت پذیر باشیم و به نیازها و فیزیولوژی آن‌ها توجه کنیم.

*مهم‌ترین اصل در نگهداری از حیوانات خانگی مسئولیت پذیری است و هرگز گونه‌های حیات وحش را با حیوانات خانگی مقایسه نکنیم.

* گونه‌های حیات وحش به هیچ وجه اهلی و خانگی نیستند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان