کد مطلب: 20003
  تاریخ انتشار:  1401/01/01 - 12:42


ضرورت قانونمندی و حفظ جنگل‌ها

رئیس سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور با صدور پیامی به مناسبت روز جهانی جنگل‌ها بر رعایت قانونمندی و حفظ این منابع ارزشمند تأکید کرد.

رئیس سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور با صدور پیامی به مناسبت روز جهانی جنگل‌ها بر رعایت قانونمندی و حفظ این منابع ارزشمند تأکید کرد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور متن پیام مسعود منصور بدین شرح است: «امروزه تخریب طبیعت، نه تنها آرامش و امنیت زندگی بشر را بر هم زده، بلکه موجودیت او را نیز در معرض خطر قرار داده است. سلامت محیط طبیعی به عنوان مهمترین حق هر جامعه، تأثیر بسزایی در سلامت روح و روان و توسعه پایدار کشورها ایفا می‌کند.

از دیگر سوی نگاه جهانِ امروز و نگرش صاحبنظران و کارشناسان حوزه منابع طبیعی و عامه مردم بر حفاظت پایدار عرصه‌ها و ایجاد توازن در توسعه و حفظ منابع پایه آب و خاک و گیاه  معطوف و تغییر نگاه‌ها و رویکردها به ارزش‌های منابع طبیعی به‌ویژه ارزش‌های غیر بازاری آن جلب شده است.

از این روی در بیست و یکم مارس مصادف با نخستین روز فروردین و همزمان با آغاز تحول و سرسبزی گل و گیاه و طبیعت ضمن گرامیداشت روز جهانی جنگل  که در سال جاری از سوی مجمع عمومی‌ سازمان ملل متحد با شعار «جنگل‌ها، تولید و مصرف پایدار» وارد تقویم زندگی شده است، بر نقش انکارناپذیر جنگل‌ها در پایداری سرزمین و شادابی حیات انسان‌ها، جانوران و گیاهان تأکید نموده و امیدوار است با احترام به طبیعت و رعایت قانونمندی حاکم بر آن و اعمال مدیریت صحیح و عزم ملی بر حفظ منابع موجود و بهره برداری اصولی و علمی بر احیاء و توسعه این منابع و استمرار تولید آن، ضمن حفظ این سرمایه های ملی که افتخار هر کشوری است، موجبات پیشبرد و اعتلای اهداف نظام عالیه جمهوری اسلامی فراهم شود.

در پایان و در آستانه فرا رسیدن "عید نوروز باستانی" و آغاز سال جدید، تبریک و تهنیت صمیمانه خود را تقدیم دوستداران طبیعت نموده و در پرتو الطاف بیکران خداوندی، برای همگان سلامتی و بهروزی، طراوت و شادکامی، عزت و کامیابی آرزومندم.»

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب