کد مطلب: 20000
  تاریخ انتشار:  1400/12/29 - 11:45


آماده‌باش تمامی نیروهای حفاظتی و جنگلبان در تعطیلات نوروزی

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور از آماده‌باش کامل نیروهای حفاظتی و جنگلبان در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور از آماده‌باش کامل نیروهای حفاظتی و جنگلبان در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، سرهنگ رضا اکبری گفت: در تعطیلات نوروزی بیش از ۱۰۰۰ واحد گشت خودرویی، موتوری و پیاده مسئولیت حراست و پاسداری از عرصه‌های منابع طبیعی را برعهده دارند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور در ادامه اظهارکرد: خط ارتباطی ۱۳۹ و ۱۵۰۴ به‌صورت شبانه روزی پاسخگوی دریافت گزارش‌های مردمی است و دوستداران منابع طبیعی هرگونه آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع و یا هرگونه تخریب و تصرف منابع طبیعی از سوی  افراد سودجو را می‌توانند به این سامانه اعلام کنند.

وی با بیان اینکه برخی افراد فرصت‌طلب از تعطیلات نوروزی استفاده می‌کنند و به تخریب و تصرف منابع طبیعی دست می‌زنند، هشدار داد: با هماهنگی انجام شده با مقامات قضایی با متصرفان منابع طبیعی و قاچاقچیان چوب در ایام  تعطیلات نوروزی به‌شدت برخورد می‌شود و این دسته افراد به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

اکبری به مردم توصیه کرد: با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروزی و حضور احتمالی مردم در طبیعت، از هرگونه آتش‌افروزی و روشن کردن آتش در جنگل و مراتع جداً خودداری کنند.

وی تاکیدکرد: هنگام تردد در جاده‌ها از پرتاب کردن فیلتر سیگار، انداختن بطری، شیشه و قوطی فلزی در حاشیه جاده ها خودداری کنند زیرا این اشیاء علاوه بر تخریب طبیعت و منابع طبیعی سبب حریق در جنگل ها و مراتع می شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی اکبری اظهار امیدواری کرد: با مشارکت مردم و همیاران و دوستداران طبیعت شاهد شکوفایی ایرانی سرسبز و قوی باشیم. 

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب