کد مطلب: 19982
  تاریخ انتشار:  1400/12/24 - 11:52


زباله از عمده‌ترین چالش‌های محیط زیست

یک از عمده‌ترین چالش‌های ما در محیط زیست، پراکنش انواع زباله، پلاستیک‌ها و نخاله‌های ساختمانی در طبیعت است.

مدیرکل دفتر پسماند سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یک از عمده‌ترین چالش‌های ما در محیط زیست، پراکنش انواع زباله، پلاستیک‌ها و نخاله‌های ساختمانی در طبیعت است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، حسن پسندیده  در حاشیه برنامه پاکسازی بخش‌هایی از محور ورودی تهران- قم که امروز همزمان با اجرای طرح اقدام ملی «مسیر سبز- ایران پاک» در سراسر کشور برگزار شد، افزود: زباله‌ای رها شده علاوه بر اینکه باعث نازیبایی محیط زیست می‌شود، موجب بسیاری از انواع آلودگی‌ها است و بسیاری از آن‌ها تا سالیان سال در طبیعت باقی می‌مانند و تجزیه آن زمانبر است.

وی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست در یک اقدام ملی با بسیج همه امکانات از طریق استانداری‌ها و با مشارکت همه بخش‌ها و نهادهایی که می‌توانند در این حوزه کمک کنند برنامه پاکسازی مسیرهای مواصلاتی و محیط های طبیعی را با هدف حفظ محیط زیست و مظاهر طبیعی از زباله و پسماندها در حال اجرا دارد.

پسندیده با بیان اینکه این اقدام اساسا برای توجه آحاد جامعه به مسئولیت اجتماعی در قبال محیط زیست است، اظهارکرد: متاسفانه در حاشیه مسیرهای مواصلاتی، رودخانه‌ها، سواحل و جنگل‌ها مقادیر زیادی از انواع زباله رها شده و می‌طلبد که همه ما در قبال محیط زیست و طبیعت مسئول باشیم و در پاک نگهداشتن آن تلاش کنیم.

اجرای پویش «مسیر سبز - ایران پاک» با هدف جلوگیری از پراکندگی زباله‌ها

در ادامه این مراسم سعید محمودی - مدیر کل محیط زیست استان تهران - با اشاره به اینکه طرح ملی مسیر سبز- ایران پاک برنامه و رویکرد جدید سازمان حفاظت محیط زیست است، گفت: این طرح ملی علاوه بر جلوگیری از آلودگی آب و خاک، به حفظ زیبایی مناظر مسیرهای مواصلاتی و محیط های طبیعی کشور کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه بر همین اساس در استان تهران نیز برنامه‌ریزی لازم برای اجرای این طرح را آغاز کرده‌ایم، گفت: پویش مسیر سبز- ایران پاک به تمام شهرستان‌های استان ابلاغ شده و امروز نیز این برنامه با همکاری شهرداری منطقه ۱۹ تهران در مسیر ورودی به تهران که جزو شاهراه های مواصلاتی و ترددی کشور است، انجام شد.

محمودی با تاکید بر اینکه این طرح یک پویش مردمی است و در کنار شهروندان دستگاه‌های مرتبط و دارای تکالیف قانونی هم باید همکاری کنند، اظهارکرد: این برنامه با هدف جلوگیری از پراکندگی زباله‌ها و به‌ویژه پلاستیک‌ها در مسیرهای عمده و پرتردد کشور اجرا می‌شود و امیدواریم با همکاری شهروندان اهداف این پویش ملی را به خوبی پیش ببریم و اهداف آن‌ را محقق کنیم.

اجرای طرح استقبال از بهار در منطقه ۱۹

مهدی هدایت - شهردار منطقه ۱۹ تهران - نیز در این برنامه با بیان اینکه در شهرداری منطقه ۱۹ در کنار این پویش، طرح استقبال از بهار و نوروز را در دستور کار داریم، گفت: از جمله این برنامه‌ها نصب المان‌های مرتبط با نوروز و توسعه فضای سبز، گلکاری و شست و شوی معابر و انجام دیگر اقداماتی اجرایی و فرهنگی است که برای نوروز تعریف شده و در دستورکار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تلاش می کنیم محیط شهری را در بخش‌های مختلف برای حضور مسافران نوروزی آماده کنیم، اظهارکرد: برنامه‌های ویژه‌ای را در بخش‌های مختلف در محلات و بوستان ولایت برگزار خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران طرح ملی «مسیر سبز- ایران پاک» در راستای اجرای طرح های پاکسازی طبیعت، به‌ویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، روستایی و مناطق تفرجی و طبیعی، از سوی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست به کلیه استانداران ابلاغ شده است و در سراسر کشور از ۱۵ تا ۲۹ اسفند ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری