کد مطلب: 19926
  تاریخ انتشار:  1400/12/16 - 11:01


غفلت از ذخایر دیرینه‌شناختی در دو برنامه قبلی کشور

مدیرکل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست از تشکیل نخستین جلسه کارگروه تنوع زیستی دیرینه خبر داد.

مدیرکل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست از تشکیل نخستین جلسه کارگروه تنوع زیستی دیرینه خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، محمد مدادی اظهارکرد: ذخایر دیرینه‌شناختی آثار به جا مانده از تنوع زیستی دیرینه و مستلزم برنامه‌ریزی برای حفاظت و بهره‌برداری پایدار برای اهداف علمی، آموزشی و پژوهشی، گردشگری و مجموعه‌داری هستند و در بسیاری از کشورها فصلی از برنامه اقدام ملی تنوع زیستی به این موضوع اختصاص دارد.

مدیرکل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی در ادامه گفت: متاسفانه این مساله در دو برنامه قبلی کشور کاملا مغفول باقی مانده بود و با توجه ویژه مرجع ملی کنوانسیون، خوشبختانه کارگروهی تحت عنوان تنوع زیستی دیرینه با حضور اساتید و متخصصان امر از دانشگاه‌ها و دستگاههای مرتبط ذیل دبیرخانه کنوانسیون تشکیل شد.

 وی افزود: این کارگروه برای حفاظت و بهره‌برداری صحیح از منابع دیرینه‌شناختی برنامه ریزی و سیاستگذاری لازم را انجام می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، مدادی در پایان گفت: دبیرخانه این کارگروه در دفتر موزه ملی مستقر و اعضای آن متشکل از دانشگاه های تهران، شهید بهشتی، خوارزمی، زنجان، علوم وتحقیقات، انجمن دیرینه شناسی، سازمان زمین شناسی و سایر دستگاههای ذیربط است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط طبیعی