کد مطلب: 19915
  تاریخ انتشار:  1400/12/14 - 17:49


کاهش ۴۶ درصدی تعداد و مساحت آتش‌سوزی‌ جنگل‌های کشور

در پیشگیری نیز اقدامات گسترده ای صورت گرفته است. ۱۳۷ میلیون هکتار عرصه منابع طبیعی داریم که آن‌ها را به ۱۱۰ بلوک تقسیم بندی کردیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به کاهش ۴۶ درصدی آمار آتش‌سوزی‌های جنگل‌ها از نظر تعداد و مساحت گفت: کاهش آتش سوزی‌ها به علت مدیریت آن‌ها در چهار مرحله بوده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، سرهنگ رضا اکبری در نشست خبری امروز که در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری برگزار شد، با اشاره به آمار آتش سوزی‌ منابع طبیعی گفت: مدیریت اطفا فقط زمان اطفای حریق نیست و یگان حفاظت چهار مرحله برای آن در نظر گرفته است. سال ۱۴۰۰ از نظر پیش بینی اقدامات خوبی با همکاری سازمان‌های دیگر انجام شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری اضافه کرد: ما نقشه ریسک و پتانسیل حریق داریم و به ما کمک می‌کند تا حریق را ۲۴ ساعت قبل پیش بینی کنیم. با همکاری سازمان جغرافیای نیروهای مسلح و مرکز مانیتورینگ و هشدار مخاطرات منابع طبیعی سامانه پیش بینی به ما کمک می‌کند تا نقاط بحرانی را شناسایی کنیم.

وی افزود: در پیشگیری نیز اقدامات گسترده ای صورت گرفته است. ۱۳۷ میلیون هکتار عرصه منابع طبیعی داریم که آن‌ها را به ۱۱۰ بلوک تقسیم بندی کردیم. ۱۲۵۰ دستگاه واحد گشت خودرویی و ۱۵۰۰ واحد موتورسوار داریم و 6000 نفر نیز پایش و نظارت را انجام می‌دهند. همچنین در زمینه چرای دام سبک و آتش‌برها نیز اقداماتی انجام شده است. در فصل حریق ما با به‌کارگیری دیده بان‌های حریق کشف حریق را تسهیل کردیم و از ۵۰ هزار همیار طبیعت نیز کمک می‌گیریم.

اکبری در پایان گفت: در بحث اطفا نیز هم اطفای هوایی و هم اطفای زمینی داریم که با ۳۰ بالگرد و دو هواپیما با ۴۰ هزار لیتر آب که در حالت کنترل عملیاتی هستند انجام می‌شود همچنین از ۱۲ بالگرد به ۳۰ بالگرد رسیدیم. در سه سال اخیر ۱۰۰ هزار قلم تجهیزات اطفای حریق بین یگان حفاظت و سمن ها توزیع شده و ۱۰ هزار تجهیزات نیز در سال  ۱۴۰۰ توزیع شده شده است که آخرین مرحله آن ۲۳ اسفند بود همچنین احداث و تاسیس ۱۰ پایگاه اطفای حریق و احداث بیش از ۵۰ حوضچه بالگرد نیز از دیگر اقدامات ما بوده است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب