کد مطلب: 19874
  تاریخ انتشار:  1400/12/06 - 12:04


تاکید سازمان ملل بر اهمیت دستاورد اجلاس مقابله با زباله‌های پلاستیکی

سازمان ملل اعلام کرد: اجلاس مقابله با زباله‌های پلاستیکی می‌تواند مهم‌ترین توافق سبز از زمان توافقنامه زیست محیطی پاریس باشد.

سازمان ملل اعلام کرد: اجلاس مقابله با زباله‌های پلاستیکی می‌تواند مهم‌ترین توافق سبز از زمان توافقنامه زیست محیطی پاریس باشد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، صدها تن از رهبران جهان هفته آینده در یک نشست آنلاین و در شهر نایروبی کنیا گرد هم می آیند تا در رابطه با آنچه به عنوان "لحظه حیاتی" در پیشرفت اولین معاهده جهانی برای مقابله با زباله های پلاستیکی توصیف می شود، تبادل نظر کنند.

"اینگر اندرسن"، مدیر برنامه محیط زیست سازمان ملل گفت: دستیابی به توافق در مجمع محیط زیست سازمان ملل می تواند مهم ترین پیمان چندجانبه از زمان توافق آب و هوایی پاریس در سال 2015 باشد.

وی اظهار کرد: انزجار عمومی نسبت به انبوه زباله‌های پلاستیکی می تواند منجر به توافق کشورهای عضو و دستیابی به یک معاهده قانونی الزام آور برای کنترل زباله های پلاستیکی "از منبع تولید تا دریا" شود.

مدیر برنامه محیط زیست سازمان ملل گفت: زندگی همه ما به پلاستیک وابسته است اما بدیهی است که باید مردم نیز تمایل داشته باشند تا مشکل تولید زباله های پلاستیکی حل شود.

اوایل این ماه ایالات متحده که بیش از هر کشور دیگری در جهان، زباله پلاستیکی به ازای هر نفر تولید می کند، در کنار فرانسه خواستار توافقی جهانی شدند که بر اساس آن اهمیت محدود شدن تولید زباله های پلاستیکی به رسمیت شناخته شود.

به گزارش روزنامه گاردین، هدف اصلی پنجمین مجمع محیط زیست سازمان ملل که از 28 فوریه تا دو مارس برگزار میشود، دستیابی به شرایط کلی یک توافق جهانی در مورد آلودگی پلاستیکی و تشکیل یک کمیته مذاکره بین دولتی (INC) برای تحقق یک توافق نهایی است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان