کد مطلب: 19866
  تاریخ انتشار:  1400/12/04 - 14:35


اجرای پروژه «سبز و دیجیتال» برای بهبود معیشت ساکنان آبریز دریاچه ارومیه

پروژه «سبز و دیجیتال» با همکاری برنامه توسعه ملل متحد (UNDP) در جمهوری اسلامی ایران و یک استارتآپ داخلی با هدف بهبود معیشت ساکنان آبریز دریاچه ارومیه اجرا می‌شود.

پروژه «سبز و دیجیتال» با همکاری برنامه توسعه ملل متحد (UNDP) در جمهوری اسلامی ایران و یک استارتآپ داخلی با هدف بهبود معیشت ساکنان آبریز دریاچه ارومیه اجرا می‌شود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، پروژه «سبز و دیجیتال» به‌عنوان یکی از پلتفرم‌های اصلی کسب‌وکار دیجیتال در ایران  از اواسط دی‌ماه ۱۴۰۰ کار خود را آغاز کرد.

پروژه «سبز و دیجیتال» باهدف بهبود معیشت جوامع آسیب‌پذیر به‌ویژه زنان تولیدکننده طراحی‌شده است و تلاش دارد مهارت‌ها، محصولات و دسترسی آن‌ها را به بازارهای دیجیتال ارتقا دهد تا این بازارها محلی باشد برای نمایش، تبلیغ و فروش محصولاتی که مسئولانه کشت و  تولید می‌شود.

پروژه «سبز و دیجیتال»‌ ریشه دریکی از قدیمی‌ترین پروژه‌های برنامه توسعه ملل متحد در ایران، «طرح حفاظت از تالاب‌های ایران» دارد که با همکاری سازمان حفاظت محیط‌زیست ایران، تسهیلات محیط‌زیست جهانی، دولت و مردم ژاپن و برنامه توسعه ملل در ایران است.

علاوه بر ترویج پایداری محیط‌زیستی، «سبز و دیجیتال» به‌عنوان پلتفرمی برای پاسخ به نیاز دسترسی به بازارهای دیجیتال و بهبود معیشت جوامع محلی با هدف ایجاد تنوع در میان خریداران محصولات محلی و معرفی تجارت عادلانه و دوستدار محیط‌زیست به مصرف‌کنندگان است.

‌پروژه «سبز و دیجیتال» در تلاش است تا مشارکت پایدار کاربران حوزه تجارت الکترونیک را جلب کند و ظرفیت‌های بازار برای فروش محصولات محلی را گسترش دهد تا از این راه محصولات دوستدار محیط‌زیستی که به‌صورت مسئولانه تولیدشده‌اند را ترویج کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست کلودیو پروویداس - نماینده مقیم برنامه توسعه ملل متحد در ایران - خاطرنشان کرد:‌ استفاده از ظرفیت‌های بالقوه حوزه دیجیتال و نوآوری برای توسعه یکی از اولویت‌های اصلی برنامه توسعه ملل متحد در ایران است. این ابتکار در راستای اجرای برنامه‌های راهبردی توسعه ملل برای بهبود وضعیت محیط‌زیست پس از کووید ۱۹  و اولویت‌های توسعه ملی ایران است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی