کد مطلب: 19853
  تاریخ انتشار:  1400/12/02 - 15:45


لزوم تغییر الگوی مصرف کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران بر لزوم تغییر الگوی مصرف کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره بار و اصناف تاکید کرد.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران بر لزوم تغییر الگوی مصرف کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره بار و اصناف تاکید کرد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،
شینا انصاری با اشاره به مشکلات و معضلات محیط زیستی ناشی از مصرف کیسههای پلاستیکی خاطرنشان کرد: در پی مصوبه اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۸ شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر کاهش استفاده از کیسه پلاستیکی و ظروف یک‌بار مصرف و جایگزین کردن مواد قابل بازیافت غیرپلاستیکی در مجموعه شهرداری تهران، اقداماتی در سال‌های اخیر صورت گرفته است.

وی افزود: این اقدامات با هدف آگاه‌سازی شهروندان از مضرات محیط زیستی و بهداشتی پلاستیک‌های یک‌بار مصرف و ضرورت کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی، تغییر الگوی مصرف کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره بار و اصناف، جایگزینی مواد مناسب با کیسه‌ها و مواد پلیمری همچنین نهادینه کردن این موضوع در تصمیم گیری‌ها و سیاستگذاری‌ها انجام شده است.

انصاری در ادامه اظهارکرد: در ابتدا دبیرخانه مصوبه مذکور اداره کل سلامت بود که با پیگیری‌های انجام شده، اداره‌ کل محیط زیست و توسعه پایدار به عنوان دبیرخانه این مصوبه انتخاب شد. پس از آن، به دلایل مختلف از جمله این‌که شاکله مصوبه، ماهیت اجرایی نداشت، این مصوبه بازبینی شد که در ۳۰ خردادماه سال جاری مصوبه‌ جدید با رویکرد اصلاحی به تصویب رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، نخستین نشست کمیته برنامه‌ریزی و نظارت بر مصوبه الزام شهرداری تهران به تغییر الگو و کاهش مصرف کیسه‌ها، ظروف و محصولات یک‌بار مصرف پلاستیکی و جایگزین کردن مواد قابل بازیافت غیرپلاستیکی در کلیه مراکز وابسته به شهرداری تهران با حضور سوده نجفی - رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران، مدیران عامل شرکت فروشگاههای شهروند، سازمان میادین میوه و تره بار، سازمان زیباسازی، مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار، مدیرکل پشتیبانی شهرداری و نمایندگان معاونت امور اجتماعی و فرهنگ، سازمان مدیریت پسماند، اداره کل سلامت، اداره کل برنامه ریزی و توسعه شهری، سازمان صمت و اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران برگزار شد.

موارد و مسائل مرتبط از جمله تشکیل کارگروه کارشناسی -  فنی تحت کمیته برنامه‌ریزی و نظارت، نحوه حمایت از تولیدکنندگان محصولات غیر پلاستیکی، نحوه ارزشگذاری کالاهای قابل بازیافت، نحوه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی در سازمان میادین و شرکت شهروند و تدوین و ابلاغ برنامه عملیاتی سازمان زیباسازی در خصوص تبلیغات و اطلاع‌رسانی محتوای مرتبط همچنین الکترونیکی کردن تابلوها و بیلبوردها جهت تصمیم گیری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری