کد مطلب: 19823
  تاریخ انتشار:  1400/11/26 - 15:01


حجم آلودگی‌های شیمیایی از حد ایمن برای زمین فراتر رفته است

کارشناسان محیط زیست در یک مطالعه تازه هشدار دادند که سطح آلودگی‌های پلاستیکی و شیمیایی از حد ایمن برای کره زمین فراتر رفته است.

کارشناسان محیط زیست در یک مطالعه تازه هشدار دادند که سطح آلودگی‌های پلاستیکی و شیمیایی از حد ایمن برای کره زمین فراتر رفته است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، کارشناسان برای اولین بار به این نتیجه رسیدند که سیل زباله های شیمیایی و پلاستیکی ساخته دست بشر در سراسر جهان به طور گسترده ای از محدوده ایمن برای بشر و حتی سیاره زمین فراتر رفته است و ضرورت دارد که محدودیت هایی در روند تولید این مواد اعمال شود.

تخمین زده می شود که ۳۵۰ هزار ماده شیمیایی مختلف تولید شده در بازار وجود دارد و حجم زیادی از آنها روانه محیط زیست می شوند. تاثیراتی که امروز شاهد آن هستیم به اندازه کافی چشمگیر هستند که بر عملکردهای حیاتی سیاره زمین و سیستم های آن تاثیر بگذارد.

محققان سوئدی اظهار داشتند: مواد شیمیایی و پلاستیکی بر تنوع زیستی تاثیر می‌گذارند و فشار بیشتری را بر اکوسیستم‌هایی که پیش از این تحت فشار قرار داشتند، ایجاد می‌کند. آفت کش ها موجودات زنده را از بین می برند و موجودات زنده مواد پلاستیکی را می بلعند.

به گفته متخصصان، برخی از مواد شیمیایی با سیستم های هورمونی تداخل ایجاد کرده و رشد، متابولیسم و ​​تولید مثل را در حیات وحش مختل می کند.

به گزارش فرانس ۲۴، در حالیکه تلاش‌های بیشتری برای جلوگیری از انتشار این مواد در محیط‌ زیست مورد نیاز است، کارشناسان اکنون به دنبال راه‌حل‌های جدی‌تر مانند اعمال محدودیت در سقف‌ تولید این مواد هستند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان