کد مطلب: 19812
  تاریخ انتشار:  1400/11/23 - 14:06


تعهد بیش از ۱۰۰ کشور به نجاتِ اقیانوس ها

ده ها کشور جهان متعهد شدند برای نجات اقیانوس های جهان از آسیب های ناشی از فعالیت های بشر اقدام کنند.

ده ها کشور جهان متعهد شدند برای نجات اقیانوس های جهان از آسیب های ناشی از فعالیت های بشر اقدام کنند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، نمایندگان بیش از ۱۰۰ کشور متعهد به انجام اقدامات شدند که هدف آن حفاظت از اقیانوس ها از آسیب های بشر از جمله تشدید مبارزه با صید غیرقانونی، کاهش آلودگی پلاستیکی و حفاظت بهتر از آب های بین المللی است.

"امانوئل مکرون"، رئیس‌جمهور فرانسه که کشورش میزبان نشست "یک اقیانوس" بود روز گذشته (جمعه) در سخنانی گفت: سال ۲۰۲۲ سال تعیین‌کننده‌ای است و ما باید به تعهدات روشن و محکمی دست پیدا کنیم.

"جان کری"، نماینده ایالات متحده در امور تغییرات آب و هوایی نیز گفت: اقیانوس است که حیات روی زمین را ممکن می‌کند، بیش از نیمی از اکسیژنی را که ما تنفس می‌کنیم تولید می‌کند اما در معرض خطر است. اقیانوس و آب و هوا به طور جدایی ناپذیری به هم مرتبط هستند. آنها یکی هستند.

۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا و ۱۶ کشور دیگر توافق کردند تا پایان سال برای متعادل ساختن بهره برداری پایدار از دریاهای آزاد- آبهایی که خارج از حوزه صلاحیت یک کشور قرار دارند- و حفظ تنوع زیستی آنها به یک توافق جهانی دست پیدا کنند.

"اورسولا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپا همچنین در این نشست گفت: هرچند  به امضای معاهده ای در این زمینه در سال ۲۰۲۲ بسیار نزدیک هستیم اما باید بیشتر تلاش کنیم. امید است در چهارمین و آخرین دور مذاکرات سازمان ملل در نیویورک در ماه مارس این توافق حاصل شود.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان