کد مطلب: 19751
  تاریخ انتشار:  1400/11/12 - 09:36


ارزش زیستی و اکولوژیک هر اصله درخت بلوط جنگلی چقدر است؟

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: قاتل درختان جنگلی منطقه برکه، با دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چگنی روانه زندان شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: قاتل درختان جنگلی منطقه برکه، با دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چگنی روانه زندان شد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، شیرزاد نجفی با اعلام این خبر بیان کرد: پس از دریافت گزارشی مبنی بر بریدن درختان جنگلی در منطقه برکه شهرستان چگنی از سوی یکی از افراد سودجو، بلافاصله با ورود ماموران جنگلبانی و شناسایی فرد متخلف و کشف جرم قطع درختان بلوط جنگلی و برآورد خسارت حدود ۱۶ میلیارد ریال، فرد متخلف با دستور و پیگیری مستقیم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان که شخصا در محل وقوع جرم حضور یافته بود، روانه زندان شد.

وی با اشاره به اینکه مرتکب جرم یاد شده، افزون بر الزام به پرداخت ۱۶ میلیارد ریال به عنوان خسارت و ضرر  و زیان ناشی از جرم، خاطرنشان کرد: برابر ماده ۴۲ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور و ماده ۲۹ قانون احکام دائمی توسعه، به مجازات حبس تا شش ماه و جزای نقدی تا ۵ برابر خسارت، محکوم می‌شود.

این مسئول افزود: مراجع قضایی و اداره منابع طبیعی، بی هیچ اغماضی با هرگونه دست درازی به جنگل‌ها و مراتع، به طور جدی برخورد کرده و صدور احکام سنگین و عبرت آموز برای اینگونه مجرمان، هشداری جدی برای سودجویان و متجاوزان به انفال و جنگل‌ها و مراتع است.

نجفی ارزش زیستی و اکولوژیک هر اصله درخت بلوط جنگلی برابر برآورد کارشناسان جهانی، بیش از ۶۰ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: قطع و نابودی درختان جنگلی، خسارتی غیرقابل جبران بر سرمایه‌های ملی و میراث طبیعی متعلق به نسل آینده کشور است که از این رو از عموم شهروندان گرامی به عنوان دلسوزان و همیاران واقعی طبیعت تقاضا دارم در صورت مشاهده هرگونه تخریب و دست‌ درازی به جنگل‌ها و مراتع، مراتب را به شماره تلفن ۱۵۰۴ اعلام کنند.

وی در پایان بیان کرد: پرسنل منابع طبیعی در طول ساعات شبانه روز در حال حفاظت و پاسداری از جنگل‌ها و مراتع استان هستند و با تقویت گشت‌های محسوس و نامحسوس اجازه دست درازی به جنگل‌ها و مراتع را به هیچکس نمی‌دهند و با افرادی که بخواهند مبادرت به قطع اشجار و تهیه زغال نمایند به شدت برخورد قانونی بعمل خواهد آمد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب