کد مطلب: 19710
  تاریخ انتشار:  1400/11/03 - 11:14


نقش تاثیرگذار زنان در حفاظت از محیط زیست

زنان عامل اصلی انتقال فرهنگ محافظت از محیط زیست به نسل آینده هستند و می‌توانند نقش بسیار مهمی در تغییر الگوی مصرف و در نتیجه کاهش آلودگی‌های محیط زیست داشته باشند.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران همزمان با میلاد حضرت فاطمه الزهرا(س) با اشاره به نقش تاثیرگذار زنان در حفاظت از محیط زیست گفت: برای ایجاد محیط زیستی سالم که زنان نقش پر رنگی در آن دارند، شناخت توانمندی‌ها و استعدادهای زنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، شینا انصاری در آیین تجلیل از بانوان اداره کل محیط زیست که همزمان با میلاد زهره درخشان عصمت و طهارت،ام ابیها، حضرت فاطمه الزهرا (س) برگزار شد، بر نقش تاثیر گذار زنان و مادران در حفاظت از محیط زیست تاکید و اظهارکرد: از آنجایی که دامان مادر اولین مدرسه‌ای است که هر کودک، علاوه بر الفبای عشق، با خوب و بد زندگی آشنا می‌شود، پس مبالغه نیست که بگوییم زنان می‌توانند مسیر بسیاری از رفتارهای پرخطر ضد محیط‌زیستی را تغییر دهند زیرا که دامنه تأثیرگذاری آن‌ها کل اجتماع را در بر خواهد گرفت.

وی ادامه داد: زنان همواره ارتباط بیشتری با محیط زیست و طبیعت داشته‌اند و با توجه به نقش اساسی که در مدیریت خانه دارند، می‌توانند برنامه‌ریزان مهم اصلاح محیط زیست در خانه و محله خود باشند. زنان عامل اصلی انتقال فرهنگ محافظت از محیط زیست به نسل آینده هستند و می‌توانند نقش بسیار مهمی در تغییر الگوی مصرف و در نتیجه کاهش آلودگی‌های محیط زیست داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار انصاری در پایان با بیان اینکه حضور آرامش بخش زنان در جامعه و خانواده گرمی بخش زندگی است، با اهدای لوح تقدیر و گلدانی گل به نشانه سرسبزی بانوان ایران زمین از یکسال تلاش بانوان همکار اداره کل محیط زیست و  توسعه پایدار تقدیر کرد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری