کد مطلب: 19585
  تاریخ انتشار:  1400/10/06 - 13:14


افزایش خسارات ناشی از حوادث طبیعی جهان در ۲۰۲۱

یک سازمان غیردولتی در انگلیس اعلام کرد: مجموع خسارات ۱۰ حادثه آب و هوایی مخربِ جهان در سال ۲۰۲۱ میلادی از ۱۷۰ میلیارد دلار فراتر رفته است.

یک سازمان غیردولتی در انگلیس اعلام کرد: مجموع خسارات ۱۰ حادثه آب و هوایی مخربِ جهان در سال ۲۰۲۱ میلادی از ۱۷۰ میلیارد دلار فراتر رفته است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، سازمان غیردولتی Christian Aid در گزارش سالانه خود که امروز (دوشنبه) منتشر شد با بیان اینکه مجموع خسارات ۱۰ حادثه آب و هوایی مخرب در سال ۲۰۲۱ از ۱۷۰ میلیارد دلار فراتر رفته، اعلام کرد: این رقم نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و نشان دهنده پیامدهای رو به رشد گرمایش جهانی است.

همچنین ۱۰ حادثه شدید آب و هوایی حداقل ۱۰۷۵ قربانی برجا گذاشته و بیش از ۱.۳ میلیون نفر را نیز آواره کرده است.

سال گذشته، خسارت مالی ۱۰ رویداد آب و هوایی مخربِ جهان، نزدیک به ۱۵۰ میلیارد دلار محاسبه شد و این گزارش همچنین به این نکته اشاره دارد که بیشتر ارزیابی‌ها، صرفا بر اساس خسارت بیمه‌شده است و بنابراین هزینه‌های واقعی این حوادث می‌تواند حتی بیش از این برآوردها باشد.

این رتبه بندی اقتصادی سهم بیشتری از بلایا در کشورهای ثروتمند و با زیرساخت های توسعه یافته را شامل می شود اما این سازمان غیردولتی تاکید دارد که برخی از مخرب ترین حوادث آب و هوایی سال ۲۰۲۱ در کشورهای فقیر رخ داده که سهم کمی در بروز تغییرات آب و هوایی داشته اند.

به طور مثال، در سودان جنوبی سیلاب هایی رخ داد که هزینه اقتصادی آن قابل ارزیابی نبود و بر اساس گزارش Christian Aid، زندگی حدود ۸۰۰ هزار نفر را تحت تاثیر قرار داد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان