کد مطلب: 19568
  تاریخ انتشار:  1400/10/01 - 15:58


رفع تصرف بیش از ۱۶ هکتار از اراضی شهرستان دماوند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند از رفع تصرف ۵ .۱۶ هکتار از اراضی منابع طبیعی شهرستان دماوند در پلاک چشمه‌ها خبر داد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند از رفع تصرف ۵ .۱۶ هکتار از اراضی منابع طبیعی شهرستان دماوند در پلاک چشمه‌ها خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،
حسن شکری اظهار داشت: با هدف حفظ انفال و عرصه‌های ملی متعلق به بیت‌المال مساحت بیش از ۱۶ هکتار از اراضی ملی شهرستان دماوند واقع پلاک‌ اصلی موسوم به چشمه‌ها رفع تصرف شد. در این اراضی منابع طبیعی، سودجویان متصرف اقدام به دیوارکشی و احداث بنا کرده بودند.

وی افزود: این اراضی در راستای تبصره ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور جهت رفع تصرف و اعاده وضع به حالت سابق و بخشی دیگر با حکم قطعیت یافته قضایی توسط عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان دماوند با همکاری کلانتری مهرآباد از ید متصرفان خارج و به دولت بازگردانده شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند تصریح کرد: با توجه به اینکه اراضی ملی و دولتی جزو انفال و متعلق به بیت المال مردم است، اداره منابع طبیعی شهرستان دماوند با برگزاری گشت‌های مستمر نظارت کامل بر حفظ و حراست اراضی ملی را به عمل آورده است و با متخلفان برابر قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور و ماده ۶۹۰‌ قانون مجازات اسلامی برخورد می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ادره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران شکری در پایان گفت: از شهروندان خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف به اراضی ملی فوراً مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب