کد مطلب: 19526
  تاریخ انتشار:  1400/09/23 - 16:23


کاهش ۴۶ درصدی حریق در جنگل‌ها و مراتع طی سال جاری

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور از کاهش ۴۶ درصدی حریق در جنگل‌ها و مراتع به لحاظ سطح خبرداد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور از کاهش ۴۶ درصدی حریق در جنگل‌ها و مراتع به لحاظ سطح خبرداد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،
سرهنگ رضا اکبری در گردهمایی سراسری فرماندهان یگان حفاظت منابع طبیعی کشور که صبح امروز با هدف ارتقای پوشش حفاظتی و کاهش عوامل تخریب در منابع طبیعی بصورت وبیناری در سازمان جنگل‌ها برگزار شد، افزود: از ابتدای سال تا کنون ۷۰ هزار اخبار و گزارش توسط مردم از طریق سامانه ۱۳۹ و ۱۵۰۴ به مراکز فرماندهی یگان مخابره و اطلاع رسانی شده که همه این اخبار در مناطق مربوطه از سوی یگان عملیاتی شده است.

وی در ادامه گفت: برای جلوگیری از تخریب و تصرفات منابع طبیعی در سال جاری بیش از ۳۰ هزار پرونده قضایی تشکیل شده و ۴۵۰۰ نفر از متعرضان به منابع طبیعی و زمین خواران نیر دستگیر شده‌اند و دراین رابطه ۳۰۰۰ دستگاه خودروی متخلف توقیف و با پرونده‌های متشکله جهت رسیدگی تحویل مراجع قضایی شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور در ادامه این جلسه - که بصورت مجازی برگزار می‌شد - از رفع تصرف ۵۷ هزار هکتار از اراضی ملی در کشور خبرداد و اظهارکرد: این میزان اراضی خلع ید و به بیت المال برگشت داده شد.

اکبری همچنین از کاهش ۴۶ درصدی حریق در جنگل ها و مراتع به لحاظ سطح و ۴۹ درصدی به لحاظ تعداد فقرات در مقایسه با سال گذشته خبرداد و خاطر نشان کرد: این میزان کاهش به خاطر تشدید اقدامات حفاظتی و مشارکت مردم محلی و به‌کارگیری فناوری‌های نوین مانند بی‌سیم، نصب دوربین در مناطق بحرانی و مبادی جنگلی و استفاده از پهپاد بوده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور همچنین در این نشست از اقداماتی نظیر هوشمندازی حفاظت، رصد و پایش خودروهای گشت و مراقبت با استفاده از سیستم جی پی اس، استفاده از لباس‌های یک شکل سازمانی و پرداخت به‌موقع حقوق نیروهای حفاظتی خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی سازمان جنگل‌ها، اکبری در خاتمه این نشست، بهره مندی از حق الکشف ناشی از قاچاق محصولات جنگلی و مرتعی و زغال را از دغدغه یگان حفاظت منابع طبیعی برشمرد و اظهارکرد: هم در قانون حفاظت و بهره برداری و هم در قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز این موضوع پیش‌بینی شده است. 

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب