کد مطلب: 18359
  تاریخ انتشار:  1400/08/18 - 12:34


حجم عظیم زباله پلاستیکی که به خاطر کرونا به اقیانوس‌ها سرازیر می‌شود

در دوران همه گیری کووید-۱۹ بیش از ۲۵ هزار تن زباله پلاستیکیِ حاصل از لوازم و تجهیزات حفاظتی شخصی (PPE) در اقیانوس‌ها شناور شده اند.

نتایج یک تحقیق جدید نشان داد: در دوران همه گیری کووید-۱۹ بیش از ۲۵ هزار تن زباله پلاستیکیِ حاصل از لوازم و تجهیزات حفاظتی شخصی (PPE) در اقیانوس‌ها شناور شده اند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، از زمان آغاز همه گیری کووید-۱۹ بسیاری از افراد به استفاده از تجهیزات حفاظتی شخصی رو آورده اند که اغلب یکبار مصرف هستند و نمی توان برای مدت طولانی از آنها استفاده کرد. مشکل آلودگی زیست محیطی گسترده ناشی از ماسک‌، دستکش و بطری‌های ضدعفونی‌کننده دورریختنی، تهدید قابل‌توجهی برای زیست کره در مقیاس جهانی است.

اکنون نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که بیش از ۲۵ هزار تن تجهیزات حفاظت شخصی و انواع دیگر زباله های پلاستیکی مرتبط با بیماری کووید-۱۹ وارد اقیانوس ها شده است.

گروهی از متخصصان دانشکده علوم جوی دانشگاه نانجینگ چین و مؤسسه اقیانوس‌شناسی اسکریپس در سن دیگو به بررسی میزان تولید زباله پلاستیکی حاصل از تجهیزات حفاظتی شخصی از سال ۲۰۲۰ تا اوت ۲۰۲۱ پرداختند و پیش بینی مدل های کامپیوتری حاکی از آن است که تقریبا سه چهارم آن، حدود ۷۱ درصد، تا پایان سال روانه سواحل می‌شوند.

بر اساس تحقیقات انجام گرفته از شروع همه گیری تا اوت ۲۰۲۱، ۱۹۳ کشور جهان ۸.۴ میلیون تن زباله پلاستیکی مرتبط با بیماری کووید-۱۹ تولید کرده اند. اکثر مواد پلاستیکی مرتبط با کووید-۱۹ مربوط به زباله‌های پزشکی تولید شده در بیمارستان‌هاست.

در این بررسی آمده است: زباله های پلاستیکی به حیات دریایی آسیب می زند و به یک نگرانی بزرگ زیست محیطی در جهان تبدیل شده است. همه‌گیری اخیر نیز افزایش تقاضای پلاستیک یکبار مصرف را به همراه داشته و این بحران را جدی تر کرده است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان