کد مطلب: 18332
  تاریخ انتشار:  1400/08/15 - 11:25


پرندگان مرکز بازپروری پردیسان واکسینه شدند

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یکی از بیماری‌های ویروسی خطرناک پرندگان است که معمولا در فصل مهاجرت از طریق پرندگان مهاجر منتقل می‌شود.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای جلوگیری از انتشار ویروس آنفلوآنزای پرندگان در مرکز بازپروری حیات وحش پردیسان، تمامی پرندگانی که برای تیمار در این مرکز هستند، واکسینه شدند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، شهاب الدین منتظمی درباره واکسینه شدن پرندگان مرکز بازپروری پارک پردیسان اظهار کرد: ۸۰ بال پرنده از گونه‌های پرندگان شکاری مانند عقاب، جغد، سارگپه، بالابان، دلیجه، قرقاول، کبک، غراب، قو، مرغابی سرسبز و خوتکا واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را دریافت کرده‌اند.

بر اساس اعلام سازمان حفاظت محیط زیست مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان اضافه کرد: نظر به اهمیت و ارزش گونه‌های مرکز بازپروری پارک پردیسان و ضرورت حفاظت از این گونه‌ها در برابر بیماری‌ها در روند تیمار و مراقبت، با هماهنگی‌های به عمل آمده با اداره کل دامپزشکی استان تهران، به منظور پیشگیری واکسیناسیون انجام شد.

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یکی از بیماری‌های ویروسی خطرناک پرندگان است که معمولا در فصل مهاجرت از طریق پرندگان مهاجر منتقل می‌شود. این ویروس می‌تواند به‌سرعت منتشرشود و پرندگان، حیوانات و انسان‌های بسیاری را بیمار کند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان