کد مطلب: 18305
  تاریخ انتشار:  1400/08/11 - 10:23


سازمان‌های مردم‌نهاد مدافع اهداف سازمان محیط زیست باشند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سمن‌ها مدافع اهداف این سازمان باشند و متقابلا ما هم از آن‌ها حمایت خواهیم کرد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سمن‌ها مدافع اهداف این سازمان باشند و متقابلا ما هم از آن‌ها حمایت خواهیم کرد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، دکتر علی سلاجقه در اولین نشست هم‌اندیشی تشکل‌های محیط زیست و منابع طبیعی کشور که با حضور نمایندگان سمن‌های محیط زیستی و مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان برگزار شد، پس از استماع گزارش‌های ارائه شده توسط نمایندگان تشکل‌های محیط زیست و منابع طبیعی کشور گفت: همه ادعای ولایی بودن داریم و خود را خدمتگزار این مردم و نظام می‌دانیم بنابراین با تکیه بر آموزه‌های دینی و دانش بومی که مبتنی بر همین آموزه‌ها است باید در حفظ محیط زیست قدم برداریم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص محیط زیست اظهارکرد: با اجرای فرامین مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس جمهوری و مجلس در این خصوص می‌توان مشکلات زیست‌محیطی کشور را به نحو احسن مرتفع کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص اهمیت تشکل‌ها و سمن‌ها گفت: این تشکل‌ها با داشتن ظرفیت‌های بالقوه از جمله نیروهای فعال می‌توانند بهترین سرمایه  برای کشور باشند. یکی از مولفه‌های این تشکل‌ها تخصصی بودن آن‌ها است که می‌توانند با برنامه‌های مطالعاتی و فعالیت‌های عملی خود ما را در پیشبرد اهداف یاری کنند.

سلاجقه در ادامه ضمن تأکید بر مشارکت سازمان با تشکل‌ها خاطرنشان کرد: مشارکت با تشکل‌ها برای ما یک اصل است و بدنه سازمان همکاری خود با سمن‌ها را از بالاترین سطوح شروع خواهد کرد. از تشکل‌ها و سمن‌ ها تقاضا داریم برای حفظ و سرافرازی نظام و آبادانی کشور کار کنند و مدافع اهداف سازمان باشند و متقابلا ما هم از آن ها حمایت خواهیم کرد.

معاون رئیس جمهوری افزود: ما از سمن‌هایی که صادقانه و خاضعانه با تمام ظرفیت‌ها برای این نظام کار می‌کنند، حمایت و از آن‌ها تقاضا می‌کنیم بسترسازی و تدوین برنامه‌های اجرایی از جمله آموزش و فرهنگ سازی را در برنامه و اقدامات خود قرار دهند. ما معتقدیم اگر شما تقویت شوید سازمان هم قدرتمند می شود.

سلاجقه در پایان گفت: از نمایندگانی که معرفی می‌کنید در چارچوب اهداف قانون، نظام و کشور استفاده می‌کنیم و امیدواریم به لطف خدا و دعای خیر مردم و به دور از منافع شخصی، حزبی و سیاسی فقط منافع نظام و کشور عزیزمان را مد نظر داشته باشیم ودر کنار هم به سوی تحول وپیشرفت قدم برداریم.

در پایان این نشست سلاجقه بر برگزاری جلسات مستمر با تشکل ها (سمن‌ها ) هر سه ماه یکبار تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، همچنین در این نشست، سید ابوالقاسم موسوی - مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسوولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست - گزارشی از عملکرد این دفتر ارائه کرد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری